جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جرم ۲۶ درصد زندانیان ورودی استان سمنان مرتبط با مواد مخدر است

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان سمنان درباره فراوانی جرایم محبوسان استان، گفت: جرم ۲۶ درصد زندانیان ورودی استان مرتبط با مواد مخدر است.

محمود باهنر پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در دادگستری استان سمنان با بیان اینکه در سال‌های ۶۹ و ۹۷ میانگین تعداد زندانی در استان از میانگین کشوری بیشتر بوده است، تاکید کرد: خوشبختانه در ماه‌های اخیر توانسته‌ایم در راستای کاهش آن با عفوهای عمومی و تسهیلات این حوزه موفق عمل کنیم.

وی افزود: در سال ۹۷ تعداد ورودی زندانی به زندان‌های استان سمنان چهار هزار و ۷۶۵ نفر که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

افزایش زندانیان اخلالگر اقتصادی

مدیرکل زندان‌های استان سمنان گفت: جرایم مواد مخدر ۲۶ درصد کل زندان‌های استان را شامل می‌شوند همچنین سهم سرقت نیز مشابه مواد مخدر است.

باهنر با بیان اینکه جرایم علیه اشخاص با ۱۱ درصد رتبه بعدی را در فراوانی جرایم زندانیان استان سمنان به خود اختصاص داده است، گفت: بعد از آن جرایم مالی و حقوقی با ۱۱ درصد و جرایم منافی عفت با زیر ۱۰ درصد رتبه پنجم ورودی به زندان‌های استان را نیز دارد.

وی افزود: تعداد زندانیان جرایم حوزه اختلال در نظم اقتصادی و نظام بانکی کشور در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۷ در زندان‌های استان سمنان بیشتر شده است.

سازمان زندان‌ها مجری احکام قضایی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان سمنان در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه سازمان زندان‌ها مجری اجرای حکم حبس بنا به دستوران مقامات قضایی است، ابراز کرد: اصلاح تربیت و متنبه کردن محکومان فلسفه زندان‌ها است اما اصلاح و تربیت مهمترین آنها محسوب می‌شود که رسالتی سنگین است.

باهنر گفت: بر همین اساس سازمان زندان‌ها در شرایط فعلی می کوشد تا با رعایت کرامت انسانی و تکریم حقوق شهروندی زندانیان نقطه متمایز زندان‌های سایر کشورها را رقم بزند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …