سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سن گرایش به مواد مخدر در ایران ۱۶ سال است/ کشف ۸۰۰ تن مواد مخدر

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه سن گرایش به مواد مخدر در ایران ۱۶ سال است، گفت: سال گذشته بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شد.

سردار ایوب سلیمانی صبح یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: همسایه ما بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر دنیاست و تولید مواد مخدر با حضور استکبار جهانی در ۱۷ سال گذشته در این منطقه ۴۵ برابر شده و سال گذشته ۹ هزار تن تولید داشتند.

وی با بیان اینکه خطر جدی در حاشیه مرز ما وجود دارد و صدمات زیادی از آن دیدیم، افزود: در ۴۰ سال گذشته ۱۲ هزار تن و سال گذشته بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف کردیم.

سلیمانی تصریح کرد: قاچاقچیان تلاش می‌کنند به ما صدمه بزنند و در جهت توزیع مواد مخدر در کشور ما برای آلوده سازی و هموارسازی مسیر کار کنند.

وی ادامه داد: سن گرایش به مواد مخدر در کشور ۱۶ سال است که بسیار پرخطر بوده و باید به آن توجه کنیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه بیش از ۸۸ درصد کل کشفیات مواد مخدر بر عهده نیروی انتظامی است، گفت: سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را تحت آموزش قرار دادیم و ۶۰۰ مرکز مشاوره آسیب‌های اجتماعی در کشور وجود دارد.

سلیمانی افزود: جهت گیری ما مقابله با کسانی است که امنیت کشور را مورد تهدید قرار می‌دهند و امسال تمرکز ما مقابله همه جانبه با مواد مخدر بوده و امسال چهار درصد افزایش کشف داشتیم.

وی با بیان اینکه پلیس با عملیات هوشمندانه و کار اطلاعاتی در مبارزه با مواد مخدر قدم برمی‌دارد، خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۳۰ هزار نفر را جمع آوری کردیم که ۲۸ درصد از سال قبل بیشتر است و تا زمانی که بهبود نیابند آنها را رها نخواهیم کرد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه ما مسئول نظم، امنیت و آرامش جامعه هستیم، گفت: یکی از اولویت‌های مهم ما مبارزه با مواد مخدر و سرقت بوده و امسال برنامه داریم روند رو به رشد سرقت متاثر از عوامل محیطی را متوقف کنیم.

سلیمانی افزود: برنامه داریم تا امسال کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی را دو هزار نفر کاهش دهیم و تا اینجای سال هم قابل قبول بوده است.

وی ادامه داد: برای مبارزه همه جانبه با قاچاق، پلیس امنیت اقتصادی را ایحاد کردیم که با حضور آنها در گمرکات گام بلندتری در برخورد قاچاق داشته باشیم.

سلیمانی اضافه کرد: برای توسعه خدمات انتظامی به مردم و کسب رضایتمندی حداکثری برنامه مفصلی داریم، همچنین هوشمندسازی پلیس و استفاده از فناوری‌های روز برای کاهش مواجهه غیر ضرور پلیس با مردم از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: دشمن تعرض به مرزها را در دستور کار قرار داده و در دفاع از مرزها به بازدارندگی کامل رسیدیم و نگرانی از این جهت نداریم.

وی خاطرنشان کرد: تقویت، آمادگی و توان ماموریتی و عملیاتی پلیس در ابعاد متخلف و مبارزه با جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی هم از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: با اتفاقاتی که حاصل صادرات فرهنگ غربی و اراده و خواست دشمن برای صدمه به بنیان و ارزش های ملی و مذهبی ماست مبارزه خواهیم کرد.

سلیمانی افزود: نیروی انتظامی با تمام توان و ظرفیت امروز به بالندگی رسیده و سال متفاوتی در جهت ایحاد امنیت پایدار، تقویت نظم اجتماعی، ارتقای سطح مردم و پایداری دینی رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: با تمام کسانی که در سطح جامعه مرتکب جرائم می‌شوند برخورد خواهیم کرد و به صورت مدبرانه و هوشمندانه سعی می‌کنیم با مجرمین در این صحنه ها برخورد کنیم تا میزان جرم در سطح کشور کاهش یابد.

سلیمانی تصریح کرد: از کسانی که در حوزه حجاب کار می‌کنند حمایت خواهیم کرد و ما در حوزه کارهای ایحابی و فرهنگ سازی هر کجا که لازم باشد حضور پیدا می‌کنیم.

وی یادآور شد: عزم ملی و هماهنگی فراگیر و دلسوزانه به مصالح ملی و ارزش‌های دینی برای دفاع از ارزش‌هایی که مربوط به دین و ملیت ماست ایجاد شده و شرایط را برای کسانی که با برنامه به دنبال صدمه زدن به ارزش‌های بنیادین جامعه هستند مقابله می‌کنیم.

منبع

همچنین ببینید

هشدار درباره تبلیغات گمراه‌کننده فروشندگان مواد مخدر

منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان اینکه بسیاری از …