دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مبارزه با اعتیاد جزء دروس اصلی در مدارس قرار گیرد

مرادی، با تاکید بر اینکه آموزش آشنایی با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر باید از دوران پیش دبستانی و ابتدایی انجام شود، گفت: بحث مبارزه با اعتیاد جزء دروس اصلی در مدارس قرار گیرد.

«داریوش مرادی» اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی در رشد سرمایه های اجتماعی جامعه اعم از کودکان و نوجوانان، باید در بحث آموزش جهت آشنایی با آثار ویران کننده مصرف اعتیاد در مدارس به صورت جدی و با برنامه عمل کند.

رئیس هیئت مدیره شبکه ملی اعتیاد کشور، با تاکید بر اینکه آموزش آشنایی با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر باید از دوران پیش دبستانی و ابتدایی انجام شود، افزود: در صورتی که از همان ابتدا و از پایه به کودکان و نوجوانان این آموزش ها داده نشود نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

وی بر اهمیت و استفاده از ظرفیت های آموزش تاکید کرد و ادامه داد: باید برنامه های آموزشی در این زمینه را به طور گسترده در سطح مدارس شروع کرده و بحث مبارزه با اعتیاد را جزء دروس اصلی در مدارس قرار دهند و خانواده ها بر این مسئله حساس شوند.

وی با بیان اینکه همه باید در برابر این پدیده خانمانسوز احساس مسئولیت کنیم، اذعان داشت: باید به مسئله به گونه ای نگاه کرده و این حس را داشته باشیم که تمام کسانی که درگیر و گرفتار مشکل اعتیاد شده اند اعضای خانواده خودمان هستند.

مرادی، اعتیاد و معتاد را مولد ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و تصریح کرد: این ناهنجاری ها مسائل جدی است که باید به طور ریشه ای به آن توجه شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: راه حل اصلی در موضوع اعتیاد، امر پیشگیری است و همه باید در این راه تلاش کنیم چون هزینه های درمان بسیار بالا و سنگین است و آسیب های مختلفی به لایه های عمیق جامعه و خانواده می زند

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …