دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

‌کاهش سن اعتیاد در آذربایجان غربی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: سن اعتیاد در استان کاهش یافته است.

علی مصطفوی در همایش بزرگ سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در سالن اداره برق برگزار شد افزود: متوسط سن اعتیاد در استان ۲۳ سال و یک ماه است که یک ماه نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

مصطفوی با تاکید به اینکه معضل اعتیاد یک آسیب همگانی و جهانی است، تصریح کرد: قبل و بعد از انقلاب اقدامات اساسی برای مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته و جمهوری اسلامی ایران پیشگام مبارزه با مواد مخدر در دنیا است.

معاون استاندار آذربایجان غربی بابیان اینکه از دهه ۷۰ تاکنون مبارزه با گسترش مواد مخدر، پیشگیری و درمان در اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی کشور است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هم مرزی کشور با افغانستان که تولید کننده اصلی تریاک جهان است، همچنین وجود گروهک‌های و اشرار مسلح در ترکیه، حاشیه نشینی در داخل کشور و بیکاری مانع از این شده که اقدامات پیشگیرانه به چشم بیاید.

وی گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی استان در راه حفظ و صیانت از کشور و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده اند.

مصطفوی با تاکید بر اینکه وضعیت مواد مخدر در آذربایجان غربی به دلیل مرزی بودن نگران کننده است، اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری ۴۰ درصد از زندانیان استان معتادان به مواد مخدر هستند که یک هشدار و زنگ خطر جدی برای جامعه است.

وی ادامه داد: براساس آمار ۷۶ درصد از کشفیات مواد مخدر دنیا مربوط به ایران است ولی متأسفانه نهادهای بین المللی با وجود شعار مبارزه با مواد مخدر تاکنون نه تنها از ایران حمایت نکرده اند بلکه با تحریم های بی رحمانه جلوی مبارزات ایران را نیز گرفته اند.

مصطفوی ادامه داد: حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، آموزش در مدارس و کارهای فرهنگی می‌تواند از گسترش اعتیاد در جامعه جلوگیری کند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …