دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را باید از پیش‌دبستانی و دبستان آغاز کرد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : آموزش پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را باید از پیش‌دبستانی و دبستان آغاز کرد.

سید مجتبی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : آموزش پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را باید از پیش‌دبستانی و دبستان آغاز کرد.

وی گفت : برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی آموزش را باید به سمت پیش‌دبستانی و دبستان سوق داد. همچنین اجرای طرح‌های همکاری خانه و مدرسه و مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان و نیز طرح توانمندسازی روانی اجتماعی در مدارس استان، گامی بلند به سوی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که جامعه آماری دانش‌آموزی خوبی را پوشش داده است.

موسوی در ادامه انعقاد تفاهم‌نامه کاری بین آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر دستگاه‌های فرهنگی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اجرای طرح توانمندسازی همزمان دانش‌آموزان، والدین و همکاران فرهنگی که در بیش از ۵۰ درصد مدارس استان عملیاتی شده است، گامی موثر برای تقویت بنیان روحی و روانی آن سه قشر تاثیرگذار است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به تعداد ۲۰ هزار اثر رسیده به دبیرخانه هشتمین جشنواره نوجوان سالم با محوریت پیشگیری از سوء مصرف مواد و دخانیات، پیشگیری از گرایش به خشونت و پیشگیری از گرایش به رفتار‌های پرخطر را طرحی خوب و بنیادی معرفی کرد که بر اساس آن طرح، والدین و خانواده‌های دانش‌آموزان با امور پیشگیرانه از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی آشنا می‌شوند.

وی اظهار امیدواری کرد :در سال تحصیلی جدید دستگاه‌های فرهنگی با انعقاد تفاهم‌نامه کاری به کمک آموزش و پرورش شتافته و جامعه هدف را تحت پوشش طرح‌های مختلف پیشگیری قرار دهند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …