دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در برابر مواد مخدر می باشند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهارستان گفت: آگاهی کودکان و نوجوان در خصوص آسیب‌های معضل مواد مخدر می بایست به کمک برنامه‌های فرهنگی مختلف افزایش یابد.

غلامرضا آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی در شهرستان، بیان داشت: این مسابقه ویژه رده سنی زیر ١۵ سال کودک و نوجوان در دو گروه پسر و دختر با موضوع مبارزه با مواد مخدر بود که با همکاری انجمن هنرهای تجسمی بهارستان در مجتمع فرهنگی و هنری الهیه برگزار گردید.

وی در ادامه با بیان دلیل برگزاری و انتخاب موضوع مبارزه با مواد مخدر، گفت: بدون تردید کودکان و نوجوانان در خصوص مواد مخدر، آسیب‌پذیرترین قشر جامعه به شمار می روند که باید آنان را به کمک روش‌های مختلف با آسیب‌های این معضل اجتماعی آشنا کرد، که یکی از این روش‌ها برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری می باشد.

آبکار در رابطه با شرایط برگزاری مسابقه نقاشی مذکور، تصریح کرد: برای افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان برنامه‌های خوبی اجرا شد و خوشبختانه در این رویداد مهم تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان بهارستانی حضور داشتند که به بهترین شکل آثار زیبایی را خلق نمودند.

وی همچنین به اهمیت برگزاری اینگونه برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری مسابقات مختلف از جمله نقاشی در رده‌های سنی کودک و نوجوان و در هر دو گروه دختر و پسر به مناسبت‌های مختلف در مجتمع‌های فرهنگی و هنری را از بهترین روش‌ها در جهت جذب و آشنایی کودکان با موضوعات فرهنگی و هنری به حساب می آید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان درپایان باتوجه به حضور هیئت داوری در این مسابقه نقاشی، خاطرنشان کرد: آثار هنری توسط هیأت داوران حاضر در مسابقه مورد داوری قرار گرفت و آثار پنج نفر از شرکت‌کنندگان انتخاب گردید که مقرر شد در نشست آتی شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان از خالقان این آثار هنری تقدیر به عمل آید.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …