دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زنگ خطر ورود مواد مخدر به مدارس را جدی بگیریم

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: متولیان مبارزه با مواد مخدر باید زنگ خطر ورود اعتیاد به مدارس و مراکز آموزشی را جدی بگیرند و برای پیشگیری اقدام کنند.

کارگاه آموزشی و توجیهی طرح «مدیریت مورد معتادان بی بضاعت» روز سه شنبه با حضور کارشناسان اعتیاد ادارات بهزیستی ۲۲ استان کشور با حضور فرید براتی معاون پیشگیری و اعتیاد بهزیستی کشور، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی، اردشیر صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، در سالن باغستان قزوین برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این کارگاه آموزشی اظهارداشت: از آنجا که شیوه های اعتیاد و مصرف مواد افیونی هر روز تغییر می کند و با مسائل پیچیده ای در این موضوع مواجهیم لذا باید همواره با آموزش خود را به روز کنیم تا بتوانیم با روش های جدید در مبارزه موفق شویم.

وی بیان کرد: هماهنگی با دستگاههای متولی، استفاده از آموزش های نوین، مشارکت دادن خانواده ها و تشکل های مردم نهاد در برنامه های پیشگیری می تواند در موفقیت طرح ها تاثیرگذار باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی موضوع اعتیاد بسیار مهم است و در اولویت قرار دارد زیرا ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

حبیبی گفت: فرار از خانواده، بزه کاری اجتماعی، سرقت، نزاع و درگیری و خشونت، طلاق و دهها آسیب دیگر ریشه در اعتیاد دارد و اگر بتوانیم با این معضل مبارزه کنیم در کاهش آسیب های دیگر موثر خواهد بود.

زنگ خطر آسیب اعتیاد در مدارس را جدی بگیریم

وی یادآورشد: باید جوانان را با روشهای مبارزه با اعتیاد و دور شدن از مبتلا شدن به این معضل آشنا کنیم تا در دام این بلای خانمانسوز نیفتند زیرا امروز نگران نفوذ تخریب های مواد مخدر در مدارس و مراکز آموزش عالی هستیم.

حبیبی اضافه کرد: زنگ خطر نفوذ اعتیاد در مدارس و مراکز آموزشی به صدا درآمده و ما باید مراقبت کنیم و با آموزش و فرهنگ سازی همه جوانان را آگاه کنیم تا این پدیده آنها را تهدید نکند.

وی گفت: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی موضوع پیشگیری، درمان بموقع و مستمر، بهبودی و بازتوانی و جامعه پذیری معتاد باید مورد توجه جدی متولیان و دست اندرکاران امر مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

کارگاه آموزشی و توجیهی طرح «مدیریت مورد معتادان بی بضاعت» با حضور کارشناسان اعتیاد ادارات بهزیستی ۲۲ استان کشور امروز و فردا در قزوین برگزار می شود.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …