دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش سن اعتیاد در کشور نگران کننده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان‌ گفت: کاهش سن اعتیاد در کشور به دلایل مختلف از جمله تغییر سبک زندگی در بین نوجوانان و جوانان و هجمه های فرهنگی دشمنان جدی و نگران کننده است.

حبیب الله خجسته پور روز سه شنبه در همایش تقدیر از فعالان مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: با اتخاذ رویکردهای اصولی می‌توان از بلای خانمان سوز اعتیاد عبور کرد و معتادان مسیر جدیدی برای زندگی را آغاز کنند.
وی خاطر نشان کرد: افراد بهبود یافته که دیگر مواد مخدر مصرف نمی‌کنند سفیرانی هستند که باید برای کاهش اعتیاد در جامعه بکوشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: دل نگرانی برای کاهش اعتیاد در استان سمنان از سوی مسئولان و سازمان‌های مردم نهاد افزایش یابد.

وی افزود: دشمنان در شبکه‌های اجتماعی و دیگر بخش‌ها با ترویج اعتیاد در مدارس، دانشگاه‌ها، در بین سربازان و کارگران کانون گرم خانواده‌های ایرانی را نشانه گرفتند.
خجسته پور تصریح کرد: سن اعتیاد در کشور رو به کاهش است و با اتخاذ تدابیر اصولی برای جلوگیری از تشدید و شیوع اعتیاد باید اقدام کرد.
وی اضافه کرد: موقعیت راهبردی کشور ویژه است چرا که برخی از کشورهای تولید کننده مواد مخدر همسایه ایران هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تغییر سبک زندگی در بین نوجوانان و جوانان نگران کننده است و این رویکرد جدید سطح ارتباط اعضای خانواده را کاهش داده و بسیاری از خانواده‌ها فقط در یک سقف مشترک بدون هیچ حسی در کنار هم هستند.
وی اضافه کرد: تعارض و دوگانگی ارزش‌ها به دلیل هجمه‌های فرهنگی در بین نوجوانان و جوانان رو به افزایش است و کاهش سن شیوع مواد مخدر زنگ خطر است.
وی اضافه کرد: اعتیاد خسارت‌های قابل توجه اقتصادی، بهداشتی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی به کشور ایجاد کرد و نظام جمهوری اسلامی با شهادت سه هزار و ۸۰۰ تن و ۱۲ هزار جانباز عزم جدی برای مقابله و مبارزه با عرضه و قاچاق مواد مخدر دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: اقدام‌های پیشگیرانه، درمانی و حمایت‌های اجتماعی از معتادان بهبود یافته در سال‌های گذشته در دستور کار مسئولان قرار گرفته است و برای مبارزه با مواد مخدر باید رویکردهای علمی مورد توجه قرار گیرد.
از ابتدای فروردین امسال تاکنون پنج هزار و ۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان سمنان کشف شد.

منبع

همچنین ببینید

کپتاگون؛ عامل رویکرد تهاجمی اردن در قبال سوریه

۶ مه ۲۰۲۳ ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان …