دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشارکت مردمی و فرهنگ سازی از الزامات مقابله با اعتیاد است

فرماندار خمین گفت: بهره مندی حداکثری از ظرفیت مردمی و فرهنگ سازی و ایجاد مصونیت در افراد از الزامات ضروری مقابله با اعتیاد است و مولفه های مقابله با سوء مصرف نباید کسالت بار و تکراری باشد.

« احمد طهرانی » روز سه شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خمین، افزود: اقدامات خوبی در حوزه های پیشگیری، مقابله و درمان مواد مخدر انجام شده اما ماهیت برنامه ها نیازمند به روزرسانی و بازنگری است
وی ادامه داد: نیروی انتظامی شهرستان در عرصه مقابله با مواد مخدر نمره قبولی دارد اما باید شیوه ای اعمال شود که پیشگیری از مقابله سبقت پیدا کند.
فرماندار خمین اظهار داشت: با وجود فعالیت‌ها و زحماتی که در این حوزه‌ کشیئه می شود تهدید مصرف مواد مخدر به ویژه برای نوجوانان وجود دارد.
طهرانی گفت: در حوزه‌ درمان و پیشگیری از اعتیاد نیز در خمین اقدامات خوبی صورت گرفته  اما باید برای معتادانی که پس از ترک بازگشت دوباره دارند چاره اساسی کرد.
وی تاکید کرد: برای حل این معضل باید از ظرفیت نخبگان دانش آموخته دانشگاهی شهرستان در حوزه های جامعه شناسی و روانشناسی در انجام پژوهش های علمی و کاربردی استفاده شود.
فرماندار خمین گفت: فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر باید به طور مستمر ارزیابی شود و نقاط قوت و ضعف آن با حساسیت مورد ارزیابی قرار بگیرد.
طهرانی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ مصرف مواد مخدر در بین جوانان یکی از ابعاد جنگ نرم دشمنان است، افزود: پیشگیری از اعتیاد در جامعه هزینه‌ای کمتر از درمان معتاد دارد و باید در اقدامات این حوزه برجسته سازی شود.
فرمانده نیروی انتظامی خمین نیز در این نشست  گفت: ۳۸ طرح مبارزه با مواد مخدر امسال در این شهرستان اجرا شده است.
سرهنگ « عزیز عزیزی » افزود: با اجرای این طرح ها ۱۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده و ۳۱۱ نفراز سوداگران مرگ  دستگیر شده اند.
وی ادامه داد: آگاه سازی خانواده ها نسبت به مواد مخدر صنعتی جدید امری حیاتی است چراکه هنوز ابعاد مخاطره آمیز و  آسیبهای جسمی و روحی مصرف این مواد برای طیف هایی از جامعه ناشناخته است.
رئیس بهزیستی خمین نیز اظهار داشت: ۸۰ درصد پاک شده ها در روند درمان اعتیاد خمین بازگشت مصرف داشته اند و نوع درمان و ماندگاری آنان در کمپ های ترک اعتیاد در بازگشت معتادان به مصرف تاثیر دارد.
« اسماعیل خانجانی » افزود: سه مرکز ترک اعتیاد در خمین  فعال است و ۱۱۵ معتاد امسال با مراجعه به این کمپ ها تقاضای ترک داشته اند.
وی افزود: ۹۸۵ مصرف کننده مواد مخدر در مرکز اقامتی درمانی دی آی سی خمین تحت درمان قرار دارند.
خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …