دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم اجرای قانون برنامه ششم توسعه در خصوص غربالگری ژنتیکی

پورابراهیمی عنوان کرد: سازمان بهزیستی باید غربالگری ژنتیکی را به شکل ویژه پیگیری کند، این کار در حال حاضر با کمترین امکانات در استان کرمان در حال انجام است اما شاهد حجم ورودی های ناشی از عدم انجام این غربالگری هستیم که به عنوان اقدام پیشگیرانه می تواند موثر باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحث اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که اخیرا در حوزه راه اندازی اورژانس های اجتماعی در کرمان و راور و بعضی از شهرستان های استان انجام شده فعالیت خوبی جهت پشتیانی برای حوادث ناشی از پیامدهای اجتماعی در استان طراحی شده که البته به دلیل عدم وجود ساختار مناسب و مشکلات متعدد در این خصوص، نیازمند تصمیمات جدی سازمان بهزیستی کشور می باشیم.

وی در ادامه با قدرداتی از اقدامات صورت گرفته در حوزه اورژانس های اجتماعی در شهرستان های کرمان و راور بیان داشت: اما مشکلات متعددی داریم، عدم وجود نیروی انسانی که بتواند با اطمینان از فعالیت های خود را به عنوان نیروهای تمام وقت دارای حکم و قرارداد مشخص پیگیری کند و انگیزه کافی برای خدمات انها و اسیب دیده های اجتماعی فراهم کند.

پورابراهیمی افزود: عدم وجود امکانات مانند خودروی مناسب از مشکلات اساسی است و اعتبارات جهت اجرای این طرح چالش اساسی ایجاد کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط خاص شهرستان راور در اورژانس اجتماعی با تشکر از صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: این مجموعه همانند کرمان نیازمند نیروی تمام وقت با حکم و قرارداد مشخص و امکانات است.

وی در ادامه به موضوع درمان کودکان معتاد زیر ۱۸ سال اشاره کرد و توضیح داد: به دلیل اسیب های ناشی از اعتیاد در کودکان زیر ۱۸ سال شاهد شرایط خاصی هستیم که توجه جدی می طلبد و اعتبارات این بخش هم باید به استان ابلاغ شود هر چند بهزیستی اکنون هم اقداماتی را اغاز کرده که قابل تقدیر است.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …