دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آهنگ رشد مواد مخدر در دانش‌آموزان کنترل شده است

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر ضرورت افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان برای مقابله با اعتیاد، گفت: ۲.۱ درصد دانش‌آموزان مواد مخدر مصرف می‌کنند که البته این روند متوقف و آهنگ رشد آن کنترل شده است.

 اسکندر مومنی امروز شنبه در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح یاریگران زندگی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر مورد بررسی قرار گرفت، در همین راستا آسیب شناسی مواد مخدر در ۴۰ سال گذشته بررسی شد.

مومنی افزود: در حال حاضر در حوزه پیشگیری و بازدارندگی از صیانت‌های جامعه از تمامی ظرفیت‌ها استفاده نشده است، از این رو  از تمام ظرفیت‌های گروه‌های مرجع و نهادها بهره گیری می شود.

به گفته وی، در ابتدا باید مواد مخدر از بین رود، بنابراین تمام نهادها باید در این راستا گام بردارند اما باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داد.

مومنی معتقد است که در ابتدا اقدامات مقابله با توزیع مواد مخدر و در درجه دوم پیشگیری باید در دستور کار قرار گیرد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح یاریگران با کمک خانواده بزرگ آموزش و پرورش پیش می‌رود. امروز تفاهم نامه کلی امضا شد و دستورالعمل اصلی آن شامل اقدامات پیشگیرانه، اردوهای ورزشی و سایر موارد به عدد و رقم تدوین و از اول مهر اجرا می شود.

مومنی یادآور شد:  ستاد مبارزه با مواد مخدر ستاد سیاست‌گذار و نهاد هماهنگ‌کننده است که بیش از ۱۵ وزارتخانه و نهاد عضو این نهاد هستند، سعی بر آن است که از تمامی‌کارشناسان و مشاوران در این حوزه استفاده شود.

وی اظهار کرد: از روند افزایشی شیوع مواد مخدر در مدرسه جلوگیری شد. اصرار همسالان در این زمینه بسیار مورد توجه بود، برخی نیز تصور می‌کردند با چند بار مصرف معتاد نمی‌شوند، اما مصرف مواد مسیری است که بازگشت از آن به زندگی طبیعی دشوار است.

مومنی خاطرنشان کرد: اعتیادآوری مواد مخدری مانند گل هفت برابر ماده مخدر حشیش است. سوداگران مرگ مواد مخدر را با شیوه و بسته‌بندی جدید ارائه می‌دهند، باید اقدامات پیشگیرانه توسط تمام دستگاه‌ها صورت گیرد.
وی تاکید کرد: دانش آموزان باید قدرت نه گفتن را یاد بگیرند و اعتماد به‌ نفس خود را افزایش دهند تا بتوانند با نه گفتن محکم در مقابل مصرف مواد مخدر ایستادگی کنند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …