دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد حساسیت بیشتر در خانواده ها، راهکار اصلی مبارزه موثر با اعتیاد است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم حساس سازی بیشتر خانواده ها در موضوع اعتیاد، گفت: این حساسیت می تواند در راستای مبارزه با این بلای خانمان سوز در جامعه بیشترین نقش را ایفا کند.

علیرضا رادفر روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: حساس سازی خانواده ها و نهادهای اجتماعی و مدنی در جامعه بخشی از اقدامات لازم برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است.

وی با قدردانی از پلیس در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به شرایط استان، باید تمام توان خود را برای مقابله در حوزه قاچاق، عرضه، تقاضا و توزیع این مواد در استان به کار گیریم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از راهکارهای مقابله با اعتیاد، درمان معتادان و مبتلایان است که این امر نیز باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: جلب مشارکت مردم امری مهم و اساسی در مبارزه با مواد مخدر در جامعه است و نباید تنها به برگزاری کنفرانس و همایش در این خصوص بسنده کنیم.

رادفر به آغاز فصل تابستان و ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: این امر می تواند فرصت بسیار خوبی برای ارائه آموزش ها از طریق مساجد، کانونها و کلاس های تابستانی باشد که باید به بهترین شکل ممکن از این فرصت بهره برداری کنیم.

وی افزود: شیوع اعتیاد به مواد مخدر در تمام نقاط شهر و استان یکسان نیست و باید مطالعاتی در خصوص این شیوع صورت گیرد که در آن صورت می توان بر حسب هر منطقه برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

در این جلسه، اعضای حاضر به بیان نظرات خود در خصوص شیوه های مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر پرداختند.

موضوع اعتیاد به مواد مخدر امروزه به مهم ترین مساله اجتماعی در دنیا و کشورمان تبدیل شده و سالانه میلیاردها ریال در راستای مبارزه با اعتیاد هزینه می شود.

آذربایجان غربی یکی از استانهایی است که در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و سالانه صدها کیلوگرم از مواد مخدر صنعتی و سنتی در این استان کشف و ضبط می شود.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …