دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگیری از گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر

با هدف آگاهی بخشی به جامعه سمینار اهمیت و ضرورت نقش والدین در پیشگیری از گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر در اراک برگزار شد.

مسئول برگزاری سمینار آگاهی بخشی به خانواده ها را از اهداف برگزاری این سمینار عنوان کرد و گفت: با توجه به گسترش و شیوع مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان و کاهش سن گرایش به مواد مخدردر جامعه می طلبد که خانواده ها در این خصوص آگاهی پیدا کنند و به نقش خود در پیشگیری فرزندان به گرایش از مواد مخدر پی ببرند.
خانم پورمحمدی اهمیت و ضرورت آگاهی خانواده ها و والدین در پیشگیری از گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر را مهم دانست و افزود: والدین می توانند با آگاهی از رفتارهایی که از فرزندانشان می بینند و یا کنترل کردن آنها در رفت و آمدها و انتخاب دوست به آنها کمک کنند تا به سمت مواد مخدر گرایش پیدا نکنند.
مشایخی سخنران سمینار هم به راهکارهای پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: آموزش و بالا بردن سطح سواد اعتیاد یکی از راهکارهایی است که می تواند در پیشگیری از اعتیاد موثر باشد.
او با بیان اینکه چرخه مواد مخدر دارای رویکرد می باشد افزود: ما نیز بایستی در آموزش و پیشگیری کار ساختاری انجام دهیم و آموزش ها بصورت صحیح و روانشناسانه ارائه شود.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …