دوشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۳

اشتغالزایی برای بیش از ۲۰۰ نفر از بهبود یافتگان مواد مخدر

طی سه سال اخیر برای بیش از ۲۰۰ نفر از بهبودیافتگان مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد شغل ایجاد شد.

دبیر ستاد مبارزه با مود مخدر استان در جلسه کمیته تخصصی مشارکت‌های مردم نهاد با بیان اینکه از این تعداد برای ۸۸ نفر آن توسط این ستاد شغل ایجاد شد گفت: برای مابقی توسط ادارات متولی از جمله بهزیستی، کمیته امداد و زندان‌های استان ایجاد شغل شد.
رضایی افزود: برای اشتغالزایی این افراد بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد.
وی تعداد مراکز درمانی در حوزه اعتیاد در استان را ۷۰ مرکز برشمرد و گفت: از این تعداد ۲۲ مرکز آن کمپ‌های ترک اعتیاد، یک مرکز نگهداری شبانه، یک مرکز نگهداری ویژه زنان و بقیه متادون درمانی است.
رضایی همچنین تعداد تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه اعتیاد به مواد مخدر را ۹۶ تشکل اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۷۱ تشکل در بخش فرهنگ سازی و پیشگیری، ۲۲ تشکل در بخش درمان و بقیه در حوزه صیانت و اشتغال می‌باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم با اشاره به معضل خانمان سوز مواد مخدر، رسالت این ستاد و تشکل‌های مردم نهاد را سنگین برشمرد و گفت: بزرگترین سرمایه یک کشور سرمایه انسانی بوده و نباید اجازه داد به راحتی از طریق افتادن در دام آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر از دست بروند.
جمالی تشکل‌های مردم نهاد را سوپاپ اطمینان بیشتر و اهرمی برای بیمه کردن افراد آسیب پذیر در برابر آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: تقویت این تشکل‌ها برای پیشبرد اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر ضروری است و این آمادگی وجود دارد تا این سمن‌ها را کمک کنیم.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …