دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش خانواده‌ها موجب کاهش آسیب‌های اعتیاد در جامعه می‌شود

فرماندار اردکان با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی برای مبارزه با مواد مخدر گفت: آموزش خانواده‌ها موجب کاهش آسیب‌ها و معضلات اعتیاد در جامعه می‌شود.

بهروز شهابی زاد در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: خانواده‌های معتادین نیاز به حمایت همه‌جانبه جامعه دارند. یک فرد معتاد به مواد مخدر بعد از ترک باید مسیر بازگشت به خانواده، اشتغال، توانمندی و حس مفید بودن را بفهمد تا بهبودی کامل یابد.

وی افزود: مقابله با یک فرد معتاد و مبارزه با مواد مخدر به‌تنهایی نمی‌تواند کافی باشد بلکه آموزش و آگاهی در بین خانواده‌ها و تمام اقشار جامعه در این خصوص باید افزایش یابد.

فرماندار اردکان اظهار داشت: مسئله اعتیاد باید در شهرستان توسط نخبگان و دانشجویان آسیب‌شناسی شود تا بتوان برای مبارزه با آن برنامه‌ریزی دقیق و صحیح شود.

وی بابیان اینکه امر مبارزه با مواد مخدر اگر با حضور تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت مستقیم مردم انجام شود نتیجه‌بخش خواهد بود، گفت: اطلاع‌رسانی و حضور مشاوران و روان‌شناسان در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری همایش‌ها و گفت‌وگو در بین جوانان و خانواده‌ها می‌تواند منجر به موفقیت در این زمینه شود.

شهابی زاد تصریح کرد: باید خانواده‌ها را با دادن آموزش‌های اولیه و کارساز نسبت به مواد مخدر هوشیار کنیم تا آسیب‌ها و معضلات آن کاهش یابد.

وی در پایان گفت: اساتید دانشگاه‌ها، مبلغین و روحانیون بیشترین مخاطب رادارند لذا آن‌ها ظرفیت مناسبی برای پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی هستند که در این راه می‌توانند کمک زیادی کنند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …