دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اطلاع‌رسانی مؤثرترین راه پیشگیری از اعتیاد است

استاندار خراسان رضوی گفت: مؤثرترین راه در رابطه با پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جوانان و خانواده‌ها است.

علیرضا رزم‌حسینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، گفت: مؤثرترین راه در رابطه با پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جوانان و خانواده‌ها است.

استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی، صدا‌وسیما نیز در این ارتباط می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اهمیت دانش‌آموزان در آگاهی‌سازی از مقوله اعتیاد خاطرنشان کرد: اگر تاکنون ۵۰ درصد از مدرسه‌های سطح استان با اعتباری حدود ۸۰۰ میلیون تومان در این زمینه آموزش دیده‌اند، این بدان معناست که با اختصاص اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان به آموزش‌وپرورش استان می‌توانیم تمام مدارس و دانش‌آموزان را در زمینه پیشگیری از اعتیاد توانمند کنیم.

رزم حسینی ادامه داد: اجرای طرح ساماندهی معتادین متجاهر در سوله‌ها و اردوگاه‌ها نه تنها در مشهد بلکه در همه شهرهای بزرگ استان بسیار اهمیت دارد و ما به‌دنبال اجرای فاز اول آن هستیم و تا پایان دی ماه معتادان متجاهر از مشهد جمع‌آوری می‌شوند.

اجرای طرح‌ حرفه‌آموزی و اشتغال معتادین مستعد را در برنامه داریم

در ادامه این جلسه نیز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: به جز طرح ساماندهی معتادین متجاهر در سوله‌ها اجرای طرح‌هایی چون حرفه‌آموزی و اشتغال معتادین مستعد را در برنامه داریم.

حسن جعفری افزود: طرح یاری‌گران زندگی طرح بسیار خوبی است که هدف آن ایجاد دغدغه میان آحاد جامعه از جمله مسؤولان و مردم برای پیشگیری و کمک به معضل اعتیاد است و امیدواریم با گسترش این طرح روزی برسد که در استان ۶ میلیون نفر عضو این طرح باشند.

کشف بیش از ۱۶ تن مواد مخدر طی ۶ ماه گذشته در خراسان رضوی

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: در ۶ ماه گذشته ۱۶ تن و ۴۳۷ کیلوگرم مواد مخدر مکشوفه در کل استان داشتیم که نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ ابراهیم قربان‌زاده اظهار کرد: ۹۲ درصد از این کشفیات از مرزهای استان‌های مجاور وارد استان ما شده است و کمتر از ۱۰ درصد آن از مرزهای خارجی وارد استان می‌شود.

در ادامه این جلسه معاون دادستان و رئیس دادسرای انقلاب خراسان رضوی نیز گفت: با پیگیری‌های قانونی و مساعدت‌های استانداری در نظر داریم که خودروهای ضبط شده در عملیات‌های کشف مواد مخدر توسط پاسگاه‌های نیروی انتظامی را به‌منظور تشویق آن واحد و استفاده سخت‌افزاری در اختیار خودشان قرار دهیم.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …