دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهارت‌های شغلی برای کودکان کار و بهبودیافتگان مواد مخدر در شیراز

آفرینی گفت: اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز دوره‌های مجزا و تفکیک شده برگزار می‌کند.

«یوسف آفرینی» از برگزاری دوره‌های فنی برای کودکان کار بالای ۱۳ سال و بهبودیافتگان سوء مصرف مواد مخدر در شیراز خبر داد و گفت: اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز دوره‌های مجزا و تفکیک شده فنی نظیر تعمیرات پکیج های آپارتمانی، سیستمهای سرمایشی و گرمایشی (انواع اسپیلت) و تعمیرات تخصصی آسانسور و چند مهارت دیگر را برای این افراد برگزار می‌کند.

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آموزشگاه فنی و حرفه ای حکمت و مهارت برگزار می شود.

وی اضافه کرد: کارآموزان این دوره‌های فنی در ۲ رده سنی مجزا و تفکیک شده آموزش می‌بینند تا بتوانند در آینده، شغلی درآمدزا و پایدار داشته باشند.

آفرینی با تاکید بر رایگان بودن این دوره‌ها برای بهبودیافتگان و کودکان کار گفت: کودکان کار و خیابانی می‌توانند بدین ترتیب در کنار تحصیل و شرکت در کلاس‌های ورزشی و فرهنگی و هنری در کارگاه‌های مهارت‌های شغلی شرکت کنند.

وی ادامه داد: همچنین در کارگروهی مجزا، بهبودیافتگان سوء مصرف مواد مخدر مهارت‌های شغلی را فرا خواهند گرفت چرا که برخورداری از  شغل مناسب برای صیانت از بهبود یافتگان سوء مصرف مواد مخدر امری واجب است.

آفرینی تصریح کرد: افرادی که این دوره‌های فنی را با موفقیت پشت سر بگذارند، برای دریافت وام خوداشتغالی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …