دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خانواده‌های آسیب پذیر خراسان شمالی تمایلی به شرکت در کارگاه‌های پیش‌گیری از اعتیاد ندارند

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: خانواده‌های آسیب پذیر یا در معرض آسیب تمایلی به شرکت در کارگاه پیش گیری از اعتیاد ندارند.

عباس سرایدار با اشاره به اینکه یکی از معضلات موجود در این استان عدم تمایل خانواده های آسیب پذیر به شرکت در کارگاه های پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان است، افزود: یکی از علت های این امر شاید نبود آگاهی آن ها از آسیب های اجتماعی است که در کمین فرزندان آن ها قرار دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از خانواده‌ها تصور می کنند آسیب اجتماعی متعلق به همسایه است و هیچ گاه گریبانگیر فرزندان آن ها نخواهد شد.

سرایدار تصریح کرد: علاوه بر آن دغدغه دیگری که در این استان وجود دارد این است که بیشتر افرادی که در کارگاه های مذکور حضور پیدا می کنند مادران هستند و پدران خانواده کمتر در این کارگاه‌ها حضور می یابند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر یکی از علل بروز اعتیاد در فرزندان در این استان پدر معتاد و دیگری گروه همسالان است که باید به شدت والدین مراقب دوستان فرزندان خود باشند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به فاصله ای که میان فرزندان و والدین به علت وجود مشکلاتی همچون مشکلات اقتصادی و … به وجود آمده، گروه همسالانی که دارای آسیب های اجتماعی هستند زنگ خطر جدی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها می توانند با حضور در کارگاه های آموزشی که در ارتباط با آسیب های اجتماعی برگزار می شود، آگاهی خود را نسبت به آسیب های اجتماعی و روش های پیشگیری از بروز آن بالا برده و فرزندان خود را از آسیب هایی همچون اعتیاد محافظت کنند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …