دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم برنامه ریزی برای آگاه سازی دانش آموزان در رابطه با موادمخدر

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: باید برنامه مدونی در خصوص آموزش ۲۰۰ هزار دانش آموز استان در رابطه با مواد مخدر تهیه کنیم و به کودکان نیز آموزش دهیم.

احمد سجادی ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: موضوع اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعه کشورهای پیشرفته ۷۰ درصد افراد علت موفقیت خود را آموزش های حین کودکی عنوان می کنند بنابراین لازم است برنامه مدونی در خصوص آموزش ۲۰۰ هزار دانش آموز استان نسبت به حوزه مبارزه با مواد مخدر تهیه کنیم و به کودکان نیز آموزش دهیم.

بیان کرد: گاها عنوان می کنند که نباید آمار و اطلاعات مواد مخدر مطرح شود بلکه باید نسبت به این موضوع بالعکس عمل کرد و اطلاع رسانی انواع مواد مخدر و آمارهایی که وجود دارد انجام شود تا جامعه در جریان این مسایل قرار بگیرد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: بحث آموزش و همگانی سازی مبارزه با مواد مخدر را باید در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: شاهدانه مصرف آجیلی دارد که کشاورزان با آن آشنا هستند و نوع دوم به عنوان شاهدانه صنعتی ماده مخدر گل است.

 مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: برای اینکه درآمد کشاورزان در مورد شاهدانه تحت تاثیر قرار نگیرد برای کشت شاهدانه آجیلی مجوز های لازم را از جهاد کشاورزی کسب کنند تا جهاد لیست تولید کنندگان را به مبادی مربوطه اطلاع دهد.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …