سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳

هشدار پلیس همدان نسبت به تبلیغ “گُل” در مدارس و دانشگاه‌ها

فرمانده انتظامی استان همدان نسبت به تبلیغ مصرف موادمخدر و روان‌گردان به ویژه گُل در مدارس و دانشگاه‌ها هشدار داد و گفت: عده‌ای با ترفند معتاد نشدن با مصرف این نوع مخدر در حال تبلیغ هستند.

سردار بخشعلی کامرانی صالح در آیین قرائت پیام مهر به مناسبت هفته ناجا در هنرستان ام‌البنین ناحیه یک شهر همدان افزود: قاچاقچیان عنوان می کنند که مصرف مواد مخدر گل در شب امتحان باعث بالا رفتن توان دریافت مطالب و بیدار ماندن تا صبح برای مطالعه می‌شود.

وی با بیان اینکه گل هشت برابر حشیش اثر تخریبی روی فرد دارد اضافه کرد: این ماده افیونی در کمتر از ۲۴ ساعت انرژی بدن را تخلیه کرده و زمینه را برای مصرف دوباره فرد و گرفتار شدن در دامن اعتیاد فراهم می‌کند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ماموران در نیمه نخست امسال موفق به کشف بیش از سه تن مواد مخدر شدند و این بدان معناست که قرار بود این میزان مواد افیونی در بین مصرف کنندگان توزیع شود.

سردار کامرانی صالح از خانواده ها خواست: با تربیت صحیح فرزندان، از لغزش و گرایش آنان به سمت آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند تا در امنیت پایدار سهیم شوند.

وی افزود: امنیت یکی از مولفه های مهم و حیاتی برای یک جامعه به شمار می رود و کشورها در صورت دستیابی به توسعه پایدار به امنیت پایدار نیز دست می یابند و در این زمان هیچ کشوری نمی تواند به آنها تعرض کند.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: پایه امنیت پایدار مدارس هستند چراکه امنیت در گرو توسعه پایدار در بخش های مختلف است و توسعه پایدار با علم محقق می شود.

سردار کامرانی صالح اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی است و به همین علت در چهار دهه گذشته با وجود توطئه های مختلف صدمه ندیده است.

وی با بیان اینکه سه مولفه رهبری، تقوا، ایمان و مردم عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود اضافه کرد: دشمن با تهدید و ترفندهای مختلف دنبال جدا کردن این سه ضلع بود اما تاکنون موفق به عملی کردن نقشه اش نشده است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی امروز در حوزه های مختلف با عنوان جنگ نرم و هوشمند به میدان آمده اند که برای تقابل با آنان باید همه افراد در بخش های مختلف در پایداری امنیت سهیم شوند.

سردار کامرانی صالح علت توفیق در عرصه های نظامی و کسب رتبه های برتر علمی در بخش هسته ای و نانو تکنولوژی را تبعیت محض از رهبر فرزانه انقلاب دانست و گفت: اجرای منویات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز راهگشای مشکلات اقتصادی کشور است.

وی با بیان هشدارها و توصیه های درباره فضای مجازی گفت: استفاده از آی.تی اجتناب ناپذیر است ولی باید سواد استفاده از آن را داشته باشیم چرا که در صورت نداشتن اطلاعات کافی، آسیب می بینیم.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: باید با استفاده مناسب از فضای مجازی، پیام و ارزش های الهی خود را به دیگر ملت ها منعکس کنیم نه اینکه آنها پیام های ضد ارزشی خود را به مرور و مستمر به ما منتقل کنند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …