دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای طرح یاریگران زندگی به‌منظور پیشگیری از اعتیاد در مدارس

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح یاریگران زندگی به‌منظور پیشگیری از اعتیاد در مدارس استان خبر داد.

رضا استادرحیمی امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، از اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف ایجاد حس مسوولیت در میان مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی به‌منظور پیشگیری از اعتیاد در مدارس استان خبر داد.

وی افزود: با اجرای این طرح، افراد و خانواده‌ها با آشنایی و اشراف کامل به معضلات و خطرها، آسیب‌های ناشی از موادمخدر و اعتیاد می‌توانند یاریگر زندگی فرد و یا خانواده‌های دیگر باشند.

استادرحیمی خاطرنشان ساخت: دفاتر تسهیل‌گری که در محلات پرخطر فعالیت می‌کنند نیز در این راستا به مدیران مدارس کمک می‌کنند تا با مشکلات موجود در منطقه مقابله کنند.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، تصریح کرد: مرکز ماده ۱۶ یک اقدام جدی در راستای بازتعریف خدمت بود که در سطح کشور به یک الگوی موفق تبدیل شده است.

وی افزود: عنوان شهر بدون گدا برای تبریز حاصل سال‌ها تجربه و تلاش است و قطعاً نتایج مثبت مرکز ماده ۱۶ نیز در سال‌های آینده قابل مشاهده و لمس خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مسوول، استمرار فعالیت این مرکز را جدی بگیرند، افزود: برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ بانوان نیز اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد در شرایط کنونی یک مسئله پیچیده است، یادآور شد: شرایط اقتصادی جامعه و تلاش‌های دشمنان برای انحراف نسل جوان، مسوولیت سنگینی را متوجه مدیران اجرایی کرده است و همه باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.

پورمحمدی با تأکید بر اهمیت آگاه‌سازی برای پیشگیری از شیوع اعتیاد، گفت: پخش برنامه‌هایی در این زمینه از صدا و سیما و برگزاری نمایشگاه‌های عکس و آثار هنری در سطح شهر از جمله اقدامات موثر در این زمینه است.

وی همچنین ایجاد ساز و کارهای کنترلی مناسب برای آگاه‌سازی و ایجاد حس مسوولیت در میان آحاد جامعه را ضروری دانست و در این راستا بر تشکیل کانون‌های خودجوش مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد در محلات تأکید کرد.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …