رمضان امیری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به وضعیت اعتیاد در استان و اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مربوطه، اظهار کرد: «بارها گفته‌ام و الان هم تاکید می‌کنم فاجعه بیشتر از این است و دستگاه‌ها باید قوی‌تر پای کار باشند».

وی با بیان این‌که ۵۰ درصد زندانیان استان متادون مصرف می‌کنند، افزود: «از ۱۰ هزار و ۵۷۱ زندانی استان تقریبا چهار هزار و ۹۹۵ نفر متادون مصرف می‌کنند و این فاجعه است».

مدیر کل زندان‌های استان کرمان خاطرنشان کرد: «بیش از ۷۵ درصد ورودی زندان‌های استان به مواد مخدر سنتی، صنعتی و یا روانگردان اعتیاد دارند».

وی اقدامات بهزیستی را کافی ندانست و ادامه داد: «شورا نیز ضعیف برخورد می‌کند و این یک واقعیت است».

امیری یادآور شد: «اگر بخواهیم کاری انجام شود و فاجعه‌ی بیش‌تری ایجاد نشود، حداقل برای سه هزار نفر باید برنامه‌ریزی کنیم».

وی افزود: «در حال حاضر هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در زندان‌ها و هزار و ۵۰۰ نفر هم در خارج از زندان‌ها هستند».

مدیر کل زندان‌های استان کرمان با بیان این‌که از حضور سردار مومنی در استان خوب استفاده نکردیم، گفت: «مجموعه‌ی اردوگاه را رها کردیم و آن‌روز قرار شد ۷۰۰ نفر مجموعه‌ی بهزیستی راه‌اندازی کند اما با وجود گذشت دو ماه کاری انجام نشده است».

وی با بیان این‌که باید قدم‌های بلندتری برداشته شود، اظهار کرد: «کارها باید با سرعت بیشتری انجام شود، این قدم‌ها دردی را دوا نمی‌کند».

منبع