سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳

برگزاری پنجمین هفته”مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس” اردبیل

پنجمین هفته”مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس” استان اردبیل (۲۲ الی ۲۸ آبان ماه) با شعار محوری “یاریگر هم باشیم” برگزار می گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل گفت: هدف اصلی در این هفته گسترش و تعمیق نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اجتماعی سازی مبارزه با موادمخدر و استفاده از ظرفیتهای مدارس برای تحقق این موضوع می باشد.

سید غلامحسن خیلی موسوی افزود: جلب مشارکت رسانه‌ها، خانواده‌ها و ذینفعان محلی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان، اصلاح نگرش‌های رایج کودکان و نوجوانان درزمینه رفتارهای پرخطر، ارتقای سواد و مهارتهای خود مراقبتی در دانش آموزان،توانمندسازی کودکان و نوجوانان درزمینه ی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر و جلب مشارکت عمومی برای کاهش عوامل مخاطره‌آمیز و ارتقای عوامل محافظ کودکان و نوجوانان از اهداف دیگر برنامه‌های این هفته است که با شعار محوری” یاریگر هم باشیم” اجرا می گردد.

خلیلی موسوی با اشاره به برنامه های پیش بین شده برای این هفته یادآور شد:  برنامه های متنوعی در قالب های آموزشی و فرهنگی و ارتقای نشاط اجتماعی همچون برگزاری کارگاه های آموزشی ، اجرای برنامه های نمادین فرهنگی، برگزاری نمایشگاه های پیشگیری ، تجلیل از فعالان پیشگیری ، امضاء میثاق نامه های پیشگیری در مدارس و… بصورت روزشمار و با شعار محوری” یاریگر هم باشیم ” و “من یاریگر زندگی هستم”برگزار می گردد.

وی از ارسال دستورالعمل اجرایی به کلیه واحدهای آموزشی و ادارات آموزش و پرورش استان خبر داد و  اظهار امیدواری کرد که از ظرفیت مشارکت جمعی در قالب” کانون یاریگران زندگی”مدارس برای فعالیت های آموزشی و فرهنگی با همکاری خانواده ها، سازمان ها و رسانه ها برای گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نهایت استفاده را نمود.

خلیلی موسوی افزود : انتظار می رود همکاران گرامی ، مدیران و معاونین مدارس ، معلمان ، کارشناسان و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها با استفاده از ظرفیت های درون بخشی و فرابخشی به منظور اجرای مطلوب و اثر بخش این برنامه ها در مدارس تلاش مضاعف داشته باشند .

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …