دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی دانش آموزان در اولویت باشد

استاندار خراسان رضوی گفت: در پیشگیری اعتیاد و آسیب های اجتماعی باید اولویت با جامعه دانش آموزی استان باشد و آموزش و پرورش را باید در این مسیر تقویت کرد.

رزم حسینی در جلسه شورای هماهنگی مبارز با مواد مخدر خراسان رضوی که در دفتر استاندار برگزار شد، طرح یارنگران زندگی که در جهت پیشگیری از مواد مخدر و آسیب های اجتماعی دانش آموزان است را خوب ارزیابی کرد و گفت: در پیشگیری مواد مخدر باید اولویت باجامعه دانش آموزی استان باشد و آموزش و پرورش را باید در این مسیر تقویت کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: البته جمع آوری و ترک معتادین متجاهر باید انجام شود؛ اما جامعه دانش آموزی مهمتر است و طرح یارنگران زندگی در کاهش آسیب های اجتماعی می تواند کمک کند.

وی راه حل کاهش مصرف مواد مخدر را پیشگیری دانست و بیان کرد: بهترین راه حل کاهش مواد مخدر پیشگیری است چراکه تجربه نشان داده که یک معتاد مزمن را به سختی می توان ترک داد.

رزم حسینی در خصوص مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ حسن آباد نیز خاطرنشان کرد: این مرکز باید تکمیل شود‌ و باید اداره چنین مراکزی به سمت خصوصی سازی پیش برود چون از نظر هزینه به صرفه تر است.

استاندار خراسان رضوی همچنین در خصوص زمان تحقق کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: زمانی آسیب اجتماعی رخ می دهد که نیروی انتظامی، دستگاه قضا و بهزیستی کم کار شده باشند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت معین های اقتصاد مقاومتی استان برای کاهش آسیب های اجتماعی، متذکر شد: معین های اقتصاد مقاومتی استان مدیر توسعه منطقه هستند و در حوزه نیازهای اجتماعی و رفاهی جامعه هم می توانند ورود پیدا کنند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …