دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سمن ها بازویی توانمند در مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر هستند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اینکه امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید در اولویت برنامه های مردم و مسوولان باشد، اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد بازویی توانمند در مردمی کردن مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر هستند و باید سیاست های کلان اجتماعی به سمت استفاده از این ظرفیت هدایت شود.

فردی با بیان این مطلب در جلسه کمیته مشارکت های مردمی سازمان های مردم نهاد استان البرز، اظهار داشت : برای مقابله با اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر هزینه های زیادی متقبل شده ایم باید به‌صورت جدی برنامه ریزی های لازم و اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی افزود: آسیب های اجتماعی را نمی توان به طور کامل از سطح جامعه حذف کرد، اما می توان آن را کاهش داد و به حداقل رساند در این راستا با برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی می توان به این مهم دست یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: آموزش و پیشگیری بهترین راهکار کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برنامه ریزی ها به این سمت سوق یابد.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد (سمن ها) بازویی توانمند در مردمی کردن مبارزه با اعتیاد به موادمخدر هستند و باید سیاست های کلان اجتماعی به سمت استفاده از این ظرفیت هدایت شود.

 فردی اضافه کرد: این نهاد فرصتی است برای عملیاتی کردن برنامه هایی که برای تربیت اصولی و اجتماعی افراد تدوین شده است.

در این نشست  خلاصه ای از روند مبارزه با مواد مخدر در چهار دهه اخیر در کشور؛ موفقیت ها، کاستی ها ، چالش ها و راه های کاربردی بررسی شد .

 همچنین مقرر شد تفاهم نامه ای با اداره کل بهزیستی در راستای برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای هنرمندان ، اصحاب فرهنگ ، نویسندگان و خبرنگاران و محیط های آموزشی منعقد شود.

 اداره کل اجتماعی استانداری البرز  با شهرداری کرج  در خصوص واگذاری مکانی مناسب برای ایجاد خانه سمن برای سمن های حوزه آسیب های اجتماعی و بروز رسانی آمار دقیق آنها بررسی لازم را انجام دهند.

 مقرر شد جانمایی و مکان یابی برای راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه دایمی جهت عرضه تولیدات بهبود یافتگان توسط شهرداری انجام شود.

 همچنین اهتمام ویژه جهت برگزاری همایش یاریگران زندگی در هفته دوم آذرماه که در سالن میلاد در تاریخ ۱۳ آذرماه برگزار می شود صورت گیرد.

 در این نشست  موانع و مشکلات موجود در حوزه مواد مخدر و آسیب های اجتماعی را مطرح کردند که از مهمترین خواسته های آنان تخصیص اعتبار و تسهیلات مورد نیاز، حمایت بیمه ای، برگزاری دوره های توانمندسازی سمن ها بود.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …