دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهارت‌های زندگی جهت پیشگیری از اعتیاد نوجوانان تشریح شد

مهارت‌های زندگی جهت پیشگیری از اعتیاد نوجوانان، برای جانباران شهرستان قزوین و همسران‌ آنها تشریح شد.
دومین جلسه دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد نوجوانان برای جانباران ۳۰ درصد شهرستان قزوین و همسران‌ آنها که فرزند نوجوان دارند، با همکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین برگزار شد.
در این جلسه، سرهنگ ابوالفضل عبدالهی کارشناس ارشد علوم اجتماعی و رئیس کلانتری ۱۴ قزوین با بیان اینکه مواد مخدر یک جرم ریشه‌دار در تاریخ است، گفت: اگر خانواده فرزندان خود را به درستی تربیت کنند از مبتلا شدن آنها به این مواد پیشگیری خواهند کرد.
وی افزود: والدین باید از مهارت‌های موثر فرزندپروری در بزرگ کردن سالم فرزندان بهره بگیرند تا بتوانند سلامت خانواده خود را ارتقا دهند.
عبدالهی گفت: والدین با حمایت‌های عاطفی، فکری، اجتماعی و اقتصادی از فرزندان‌شان می‌توانند ارتباط مستحکمی با آنها داشته باشند که تحقق این مهم در پیشگیری از جرایم‌شان تاثیرگذار است.
کارشناس ارشد علوم اجتماعی با اشاره به طبقه‌بندی مواد مخدر شامل سستی‌زا، توهم‌زا و انرژی‌زا، پیرامون هر یک مطالبی بیان کرد.
وی ایجاد محیط صمیمانه (ایجاد محیط امن و سالم در خانواده)، انتخاب دوست سالم، مهارت و قاطعیت در نه گفتن، تقویت باورهای دینی و مذهبی، مسئولیت‌پذیری و شخصیت عملی نه گفتاری را از جمله مهارت‌های زندگی جهت پیشگیری از اعتیاد نوجوانان برشمرد.
در جلسه فوق، مدعوین سوالات خود را مطرح و از کارشناس مربوطه پاسخ‌های لازم را دریافت کردند.
در انتهای جلسه ۲ لوح فشرده آموزشی «نوجوان سالم و رهایی» در بین مدعوین توزیع شد.
گفتنی است: دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد نوجوانان در ۲ جلسه برگزار شده است.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …