دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح «یاریگران زندگی» در مدارس چهارمحال و بختیاری آغاز شد

طرح یاری‌گران زندگی برای نخستین بار در تمام مدارس استان چهارمحال  و بختیاری از روز چهارشنبه آغاز شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری در آیین افتتاح  این طرح‌ که در سازمان دانش‌آموزی استان برگزار شد، گفت : اجرای طرح یاریگران زندگی در سال تحصیلی جاری در تمامی مدارس استان اجرا و در ۲۰ درصد مدارسی که بیشتر در معرض آسیب هستند، به‌ صورت ویژه و در قالب کانون‌های متمرکز اجرا می‌شود.

فرحناز قائدامینی افزود: در این راستای اجرای این طرح، ۱۰۰ هزار دانش‌آموز استان از مجموع ۲۰۶ هزار دانش‌آموز در قالب این کانون‌ها ساماندهی و آموزش داده می‌شوند.

به گفته وی، این طرح با هدف افزایش مهارت تاب‌آوری، کنترل خشم، مهارت نه گفتن و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مسائل و معضلات اجتماعی با همکاری ۲۵ دستگاه اجرایی در مدارس استان برگزار می‌شود.

وی، از تهیه و توزیع ۱۰۰ هزار جلد کتابچه مهارت‌آموزی در راستای اجرای این طرح در استان خبر داد و گفت: این کتابچه‌ها بزودی در مدارس استان توزیع می‌شود.

قائدامینی اظهار داشت: با اجرای این طرح، تمام اقشار درخصوص آسیب‌های اجتماعی آشنا و با یک هم‌افزایی با استفاده از توان تمام ظرفیت‌ها در خصوص مقابله با آسیب‌ها برنامه‌ ریزی می‌شود.

به گفته وی، هم‌افزایی، انسجام و هدفمند کردن فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس ، از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی، به تربیت دانش‌آموزان تاب‌آور، توانمند و مسوولیت‌پذیر در مدارس تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح و طرح‌های دیگر از جمله ” نماد”  در راستای دستیابی به این هدف است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون سطح آگاهی در بین دانش‌آموزان بسیار بالا است و کمترین مخاطره را در بین دانش‌آموزان داریم.

سیدقدیر مرتضوی افزود: اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس، در راستای افزایش بالندگی در بین همه اقشار جامعه است.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس ،آموزش عملی به دانش‌آموزان برای در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی است.
مرتضوی افزود: اگر امروز ما به مسئوولیت خود در موضوع آسیب‌های اجتماعی عمل نکنیم باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

در سال تحصیلی جاری ۲۰۶ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه، در استان چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل هستند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …