دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت هم افزایی دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان، هم افزایی دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر را ضروری برشمرد و گفت: با هم‌افزایی می‌توان نقش موثرتری در روند مبارزه ایفا کرد.

مصطفی آزادبخت در این جلسه شورا با بیان اینکه اصحاب رسانه در امر مبارزه باموادمخدر وظیفه هوشیارسازی جامعه را بر عهده دارند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که براساس رسالت دینی و انسانی خود در خط اول مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

وی افزود: تنها راه ریشه کن کردن بلای خانمانسوز اعتیاد، اجتماعی شدن آن است که در غالب طرح یاریگران زندگی سهم هر کدام از اقشار و دستگاه‌ها مشخص شده و در این راستا مردم باید تشویق به کمک در جهت مبارزه با این بلای خانمانسوز شوند.

معاون استاندار گفت: با توجه به وحدت و هماهنگی استان، همکاران دیگر دستگاه اجرایی در هم افزایی بیشتر در مبارزه باموادمخدر کوشا باشند؛ بنابراین با هم افزایی می‌توان نقش موثرتری ایفاکرد.

وی افزود بی تردید، در زمینه مبارزه با مواد مخدر به فرهنگ‌سازی در همه سطوح مختلف جامعه و خانواده نیاز است.

همچنین یزدان آزرمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز ضمن تشریح طرح یاریگران زندگی، گفت: پدیده شوم موادمخدر درهر دوره خود را به نحوی به روز می‌کند لذا باید تاب‌آوری در برابر موادمخدر را به یک جنبش عمومی و گفتمان غالب مبدل کنیم.

سردار مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین استان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: سپاه آمادگی لازم را برای راه اندازی کامل ماده ۱۶ نهاوند به منظور ارائه خدمات درمان، بازتوانی و کاهش آسیب و اشتغالزای مراجعین در صورت همکاری دستگاه های مرتبط در استان و تامین منابع لازم را دارد و به همین منظور تاکنون با صرف هزینه‌های مختلف و با همکاری ستاد مبارزه باموادمخدر موفق به تکمیل بیش از ۹۷ درصد این پروژه شده است.

همچنین مهرداد نادری فر مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: طرح ” یاریگران زندگی” راهنمای ما در مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: اولویت استان در مبارزه با مواد مخدر، استفاده از امکانات و ظرفیت های بومی استان و سایر شهرستان‌های همدان است.

در این جلسه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گزارشی از اقدامات خود در ضربه به قاچاقچیان و خرده فروشان و جمع‌آوری معتادان ارائه و در پایان احکام روسای کمیته‌های تخصصی شورا که توسط استاندار صادر شده بود، اهداء شد.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …