دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

موضوع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی دغدغه اول مسوولان باشد

استاندار کردستان با اشاره به اینکه موضوع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی باید همواره دغدغه اول و مهم مسوولان باشد، گفت: راهکارهایی باید برای کمک و حمایت از افراد گرفتار به این بلای خانمانسوز مطرح شود.

بهمن مرادنیا روز یکشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: در بحث مبارزه با معضل اعتیاد باید جدیت و حساسیت داشته و فراموش نکنیم که ما مسؤولیم و مسؤولیت افرادی که در این جامعه زندگی می‌کنند با ما است.

وی از دستگاه‌های عضو این شورا خواست ارتباط با یکدیگر را افزایش دهند و در جلسات به ارائه عملکرد اکتفا نکنند بلکه مسائل و مشکلات را مطرح کنند.

مرادنیا با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم این جلسات تشریفاتی نباشد، اضافه کرد: اگر راهکاری برای کمک و حمایت از افراد گرفتار مواد مخدر داریم باید مطرح کنیم و اگر کاری از دستمان برمی آید و انجام ندهیم بدون تعارف خیانت کرده‌ایم.

وی جوانان را سرمایه های بزرگ انسانی کشور دانست و افزود: همه ما در برابر جامعه و پیشگیری از آسیبی که می تواند نسل جوان را در معرض خطر قرار دهد رسالتی داریم و باید کارهای جدی تری انجام دهیم.

استاندار کردستان تاثیر کارهای فرهنگی در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد را یادآور شد و گفت: لازم است فیلم ها و تولیدات هنری مرتبط با مباحث آسیب های اجتماعی به صورت مکرر توسط آموزش و پرورش در مدارس و یا از طریق صدا و سیما پخش شود تا اثرگذاری مناسب خود را داشته باشند.

مرادنیا در خصوص لزوم در دسترس بودن اماکن ورزشی برای دانش آموزان و جوانان، از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست با توجه به الزام واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، تمهیدی بیندیشد تا در مناطق کم برخوردار و در معرض آسیب، این مراکز به صورت رایگان در اختیار افراد کم بضاعت قرار گیرد چرا که این موضوع نه تنها هزینه نیست بلکه زمینه سلامت طیفی وسیعی از جامعه را فراهم می‌کند.

وی در این جلسه از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز خواست، با هماهنگی بانک‌های عامل، مشکل پرداخت تسهیلات ۳ میلیون تومانی به ۴۰۰ زن سرپرست خانوار که توسط دفتر امر بانوان و خانواده استانداری شناسایی و معرفی شده‌اند، را بررسی و رفع کند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …