دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین مرکز جامع کاهش آسیب اعتیاد زنان در تهران به بهره برداری رسید

اولین مرکز جامع کاهش آسیب اعتیاد(گذری، روزانه، سرپناه شبانه، جامعه پذیری و اشتغال) ویژه زنان با حضور معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

مرکز جامع کاهش آسیب اعتیاد توسط موسسه کاهش آسیب نور سپید هدایت و شهرداری منطقه ۱۲ و مجوز سازمان بهزیستی تهران در محله شوش آغاز به کار کرد.

سپیده علیزاده مدیر این مرکز روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از این مرکز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرکز دارای ظرفیت شبانه روزی ۱۵۰ نفر است و خدمات اسکان، بهداشتی و مشاوره ای به زنان آسیب دیده را ارائه می کند.

وی ادامه داد: این مرکز به خاطر تجمیع چندین مرکز ارائه خدمات کاهش آسیب در یک مکان و تسهیل دسترسی مددجویان به دریافت خدمات به نام مرکز جامع معرفی شده است.

علیزاده اضافه کرد: این مرکز دارای بخش های مختلف از جمله مرکز گذری، سرپناه، کارگاه اشتغال و حرفه آموزی و مرکز توانمند سازی و جامعه پذیری زنان بهبود یافته از اعتیاد است.

وی با اشاره به کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی گفت: به منظور افزایش انگیزه پایبندی به درمان و تامین معیشت زنان بهبود یافته از اعتیاد و بی سرپناه دو کارگاه خیاطی و سنگ خدمات آموزشی را ارائه می کند.

مدیر مرکز جامع کاهش آسیب اعتیاد خاطر نشان کرد: نه تنها این مرکز برای زنان معتاد و بهبود یافته در نظر گرفته شده است بلکه سرپناه امنی برای اقامت زنان و دختران بی سرپرست دور مانده از کانون خانواده نیز است.

وی گفت: در این مرکز خدمات مختلفی از جمله صبحانه، ناهار، شام؛ تامین محل خواب، خوراک، پوشاک، وسایل بهداشتی، امکانات استحمام، ارائه خدمات مددکاری و مشاوره، مهارت آموزی و تاب آوری، ارجاع به مراکز درمان اعتیاد، توزیع موارد ضدعفونی کننده و در دسترس قرار دادن وسایل تزریقی و مراقبتی ارائه می شود.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …