دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

موضوع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی باید همواره دغدغه همه باشد

استاندار کردستان گفت: موضوع مواد مخدر و آسیب های اجتماعی باید همواره دغدغه همه مسئولان باشد و در راستای پیشگیری و گسترش این معضل باید کارهای جدی انجام گیرد.

بهمن مرادنیا در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، اظهار داشت: در بحث مبارزه با معضل اعتیاد باید جدیت و حساسیت داشته باشیم و فراموش نکنیم که ما مسئولیم و مسئولیت افرادی که در این جامعه زندگی می کنند با ما است.

وی از دستگاه های عضو این شورا خواست ارتباط با یکدیگر را افزایش دهند و در جلسات به ارائه عملکرد اکتفا نکنند بلکه مسائل و مشکلات را مطرح کنند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم این جلسات تشریفاتی نباشد، افزود: اگر راهکاری برای کمک و حمایت از افراد گرفتار مواد مخدر داریم باید مطرح کنیم و اگر کاری از دستمان برمی آید و انجام ندهیم بدون تعارف خیانت کرده ایم.

مرادنیا جوانان را سرمایه های کشور دانست و ادامه داد: همه ما در برابر جامعه و پیشگیری از آسیبی که می تواند نسل جوان را در معرض خطر قرار دهد، رسالتی داریم و باید کار جدی تری انجام دهیم.

وی در ادامه بر تاثیر کارهای فرهنگی در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد تاکید کرد و یادآور شد: لازم است فیلم ها و تولیدات هنری مرتبط با مباحث آسیب های اجتماعی به صورت مکرر توسط آموزش و پرورش در مدارس و یا از طریق صدا و سیما پخش شود تا اثرگذاری مناسب خود را داشته باشند.

استاندار کردستان در خصوص لزوم در دسترس بودن اماکن ورزشی برای دانش آموزان و جوانان از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست با توجه به الزام واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، تمهیدی بیندیشد تا در مناطق کم برخوردار و در معرض آسیب، این مراکز به صورت رایگان در اختیار افراد کم بضاعت قرار گیرد و بیان کرد: این موضوع نه تنها هزینه نیست بلکه زمینه سلامت طیفی از جامعه را فراهم می کند.

مرادنیا همچنین از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان خواست با هماهنگی بانک های عامل، مشکل پرداخت تسهیلات سه میلیون تومانی به ۴۰۰ زن سرپرست خانوار که توسط دفتر امر بانوان و خانواده استانداری شناسایی و معرفی شده اند را بررسی و رفع کند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …