دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مبارزه با مواد مخدر هر روز نیازمند گفتمان و روش جدید است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید هر روز با یک روش و گفتمان نو به مبارزه با مواد مخدر بپردازیم، گفت: نخستین گام در این زمینه مصون سازی جامعه است.

ناصر خوش خبر در کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: توسعه مشارکت‌های مردمی نماد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است.

وی با تأکید بر لزوم اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: برای تحقق این امر باید مردم را در کنار ظرفیت‌ها و توان دستگاه‌های دولتی ببینیم و بخشی از کارها را از طریق بیشن و آگاهی مردم و سازمان‌های مردم نهاد انجام دهیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شکل گیری کمیته‌های مختلف ذیل شورای مبارزه با مواد مخدر استان، بیان کرد: هر کدام از این کمیته‌ها تأثیرگذار بر فعالیت دیگر کمیته‌ها بوده و برنامه ریزی و برنامه محوری در هر کدام از این کمیته‌ها می‌تواند توفیقاتی در کمیته‌های دیگر نیز داشته باشد.

وی بیان داشت: کمیته مشارکت‌های مردمی در واقع تغذیه کننده همه کمیته‌ها و شورا است که باید در این زمینه برنامه داشته باشیم اما متأسفانه یکی از مشکلات موجود ضعف برنامه‌ها در این کمیته است.

خوش خبر با اشاره به قرار گیری استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر، عنوان داشت: آمارهای کشفیات مواد مخدر در استان بر اساس تن بوده که همین امر نشان از اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر دارد.

وی با تأکید بر اینکه اگر در مسیر یک آسیب قرار داریم نخستین گام مصون سازی در برابر این آسیب‌ها است، بیان کرد: برای تحقق این امر باید ابتدا دامنه و گستره دام را شناسایی و جامعه را نسبت به آن حساس کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر بخواهیم ریشه مشارکت‌های مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر قوی باشد باید هر شهروند یک سفیر برای شناسایی دامنه تخریب اعتیاد و قاچاق باشد.

خوش خبر با بیان اینکه باید هر روز با یک روش، شیوه و یک گفتمان نو به مبارزه با مواد مخدر بپردازیم، افزود: آمارهای بالای اعتیاد نشان می‌دهد که خانواده، مدرسه، دانشگاه و جامعه رسالت خود را به درستی انجام نداده اند که باید یک بازنگری در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ظرفیت دستگاه‌های تخصصی در اختیار تشکل‌های جوان و خلاق قرار گیرد، بیان کرد: باید با محوریت دفتر امور اجتماعی استانداری گره بین تشکل‌ها و دستگاه‌های دولتی زده شود تا بتوانیم ظرفیت این تشکل‌ها را تجمیع و از کار جزیره‌ای جلوگیری کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: با تحقق این امر می‌توانیم زمان، منابع و سرمایه را مدیریت کرده و به هدف نزدیک تر شویم.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …