دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتیاد زنان آسیب‌های گسترده‌تری بر جامعه وارد می‌کند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر به کارگیری روش‌های موثر در پیشگیری از اعتیاد بانوان، گفت: اعتیاد زنان در جامعه ابعاد و آسیب‌های گسترده‌تری نسبت به سایر اقشار دارد.

مرضیه جلیل‌پور روز شنبه در کمیته زنان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: اعتیاد زنان علاوه‌ بر همه آنچه از اعتیاد گفته می‌شود، پدیده‌ای با لایه‌های پنهان‌تر و ابعاد گسترده‌تر از خود اعتیاد است که پیشگیری از آن در جامعه را به ضرورت اساسی تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: زنان و مادران از آنجا که نقش محوری را در استحکام بنیان خانواده و تربیت و هدایت فرزندان را بر عهده دارند، چنانچه در دام اعتیاد گرفتار شوند می‌توانند بنیان یک خانواده را از هم فرو پاشند و تبعات بسیار ناگواری را بر زندگی سایر اعضای خانواده برجای بگذارند.

جلیل‌پور، با بیان اینکه اعتیاد زنان آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر فرد، خانواده و جامعه وارد می‎کند، تصریح کرد: این موضوع می‌طلبد در وهله نخست از گرایش زنان و دختران به مصرف مواد مخدر جلوگیری شود و سپس زمینه ترک و بهبودی افراد معتاد را فراهم کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر توسعه کمپ‌های ترک اعتیاد ویژه بانوان در استان، افزود: مراجعه مادران و دختران معتاد به کمپ‌های ترک اعتیاد می‌تواند در اصلاح شخصیت و بهبود بیماری آنها به شرط اینکه اراده راسخی داشته باشند، تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، تنش‌های ناگهانی و استرس‌زا در کنار نبود آموزش‌های مدیریت هیجانات به افراد، سبب شده تا در سال‌های اخیر گرایش به مصرف مواد مخدر افزایش پیدا کند و دختران و زنان هم از این امر مستثنی نبوده و پا در دام اعتیاد نهاده‌اند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است که بخشی از این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.

تاکنون آمار خاصی در خصوص از اعتیاد بانوان در استان ارائه نشده است.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …