دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برپایی همایش یاریگران زندگی/۳ تن مواد مخدر در مازندران کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: همایش یاریگران زندگی با حضور دبیرکل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان برگزار می‌شود.

علی اصغر میرزایی صبح شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه همایش بزرگ یاریگران زندگی در استان اجرا می‌شود گفت: این طرح در عرصه‌های پیشگیری اعتیاد با هدف، درمان، بازتوانی، حمایت از بهبودیافتگان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح بنا دارد با استفاده از فناوری نوین و فضای مجازی، ضریب دستیابی آموزشی، درمانی و بهداشتی را برای جامعه هدف گسترش دهد و فرهنگ انزجار از مواد مخدر را تسریع کند.

وی گفت: بکارگیری این زنجیره آموزشی می‌توان به برنامه‌های آینده امیدوار بود و طرح یاریگران شامل پیشگیری، درمان و مشارکت‌های مردمی برای مبارزه با اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران ادامه داد: برای اجرای این همایش هماهنگی‌های لازم انجام و چهار کمیته برای اجرای آن پیش بینی شده است و قرار است در حاشیه همایش، نمایشگاه جانبی با همکاری سمن‌ها و دستگاه‌های مرتبط داشته باشیم.

وی با اشاره به تدوین سند برنامه ششم و ملی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: این سند با رویکرد اجتماعی تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

میرزایی ادامه داد: رویکرد مازندران در مبارزه با مواد مخدر جهت گیری استان آن ضربه زدن به باندهای قاچاق، پیشگیری از اعتیاد، بومی کردن راهبردها و غیره است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از کشف سه تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر تا پایان آبان ماه کشف شد که نسبت به ۲.۵ تن مواد مخدر سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر در استان مازندران با یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است.

میرزایی ادامه داد: تا پایان آبان ماه ۱۰ هزار و ۴۶۱ نفر در زمینه مواد مخدر دستگیر شدند که نسبت به ۹ ماهه سال قبل پنج درصد افزایش شمار دستگیرشدگان را داشتیم.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …