دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظارت بر عملکرد مراکز درمان با داروهای ترک اعتیاد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظارت بر عملکرد مراکز درمان با داروهای ترک اعتیاد در این استان خبر داد.

محمود‌رضا مرادی در ششمین جلسه کمیته نظارت استانی و کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: افراد دارای اعتیاد، نیاز به حمایت‌های اجتماعی و خدمات جامعی در چرخه درمان خود در مراکز درمانی ترک اعتیاد دارند.

وی ادامه داد: فرد دارای اعتیاد باید به عنوان یک بیمار در جامعه شناخته شود و برای سوق دادن این افراد برای دوره درمان به تلاش همگانی نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: هدف اصلی مراکز درمانی ترک اعتیاد، پیشگیری از گرایش افراد دارای اعتیاد به مصرف دوباره مواد مخدر است و برای محقق شدن این هدف نظارت و بررسی اقدامات و فعالیت‌های این مراکز توسط کمیته درمان حمایت‌های اجتماعی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید به بهترین نحو صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر عملکرد مراکز درمان با داروهای ترک اعتیاد نظارت کامل دارد و با مراکز متخلف به صورت جدی برخورد می شود.

در ادامه روشنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بازدیدهای دوره‌ای معاونت درمان دانشگاه در راستای نظارت بر مراکز درمانی ترک اعتیاد اشاره و بیان کرد:این بازدیدها موجب همکاری‌های همه جانبه در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر و بهینه به جامعه هدف در این مراکز شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه نیز در ادامه، گفت: همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات و تلاش‌های این مجموعه در راستای اعتلای سلامت جامعه و پیشگیری و درمان اعتیاد با مواد مخدر قابل تقدیر است.

شمشیری اضافه کرد: در حوزه درمان و نظارت اقدامات مثبت و ارزنده‌ای انجام شده که توانسته کارایی و عملکرد مراکز درمان با داروهای آگونیست (MMT) را نسبت به گذشته ارتقا دهد.

وی گفت: پس از بازدیدهای به عمل آمده از این مراکز در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراکز ترک اعتیاد متخلف، تعطیل، کسر سهمیه و حتی به دادگاه معرفی خواهند شد.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …