یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار دبیرکل مبارزه با مواد مخدر با وزیر امنیت عمومی چین

سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز سفر خود به چین عصر روز دوشنبه با «جائو که جی» وزیر امنیت عمومی این کشور در پکن دیدار و گفت و گو کرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران همچنین امروز دوشنبه در پکن با «لیو یوجین» معاون مبارزه با مواد مخدر و تروریسم وزارت امنیت عمومی و معاون کمیسیون ملی کنترل مواد مخدر چین دیدار و گفت و گو کرد.

سردار مومنی در این دیدارها با اشاره به تفاهم نامه «مبارزه با مواد مخدر و پیش سازهای شیمیایی» که در سال ۲۰۱۸ در سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به چین به امضای طرفین رسید، بر لزوم اجرایی سازی تفاهم نامه مذکور تاکید کرد.

حمایت و همکاری طرفین در مجامع بین المللی در زمینه مبارزه با مواد مخدر، تبادل تجربیات و آموزش ها، تبادل هیات ها و اعزام کارشناسان از دیگر محورهای مذاکره طرفین در این دیدارها بود.

اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در راس هیاتی بلند پایه به دعوت وزیر امنیت عمومی چین و با هدف دیداری سه روزه از چین وارد پکن شد.

دیدار با وزیر امنیت عمومی، رییس کمیسیون ملی مبارزه با مواد مخدر و رییس گمرک چین و بازدید از امکانات مبارزه با مواد مخدر این کشور از جمله مرکز فنی و اطلاعات ملی مبارزه با مواد مخدر، مرکز آموزشی مبارزه با مواد مخدر، گمرک، مرکز تربیت سگ های مواد یاب و مرکز بازتوانی معتادان چین از جمله برنامه های سفر مومنی به چین است.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …