یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

چین و ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر دیدگاه مشترک دارند

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران که به چین سفر کرده است با اشاره به تعامل نزدیک تهران و پکن در زمینه های مختلف اظهار کرد که دو کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارای دیدگاه مشترکی هستند و این دیدگاه مشترک زمینه همکاری نزدیک را فراهم کرده است.

اسکندر مومنی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه به دعوت وزیر امنیت عمومی چین به این کشور سفر کرده است افزود: توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه مبارزه با مواد مخدر، تبادل تجربیات و همچنین در صورت لزوم تجهیزات مورد نیاز در خصوص مبارزه با مواد مخدر از جمله اهداف این سفر است.

او با اشاره به اینکه در این سفر بازدیدهایی هم از بخش های مختلف مبارزه با مواد مخدر چین صورت می گیرد تصریح کرد علاوه بر این، دیدارهایی هم با وزیر امنیت عمومی، رییس کمیسیون ملی مبارزه با مواد مخدر چین و بازدیدهایی هم از بخش های درمان معتادان و گمرک این کشور در برنامه های سفر قرار دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران افزود: یکی دیگر از اهداف این سفر هماهنگی در مورد اجلاسی است که اسفند ماه سال جاری در وین برگزار می شود لازم است در این سفر هماهنگی های بیشتری در مورد آن اجلاس صورت گیرد و دیدگاه هایمان را نزدیک تر کنیم.

مومنی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه مبارزه با مواد مخدر میان دو کشور اظهار کرد در سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به چین توافقی در زمینه مبارزه با مواد مخدر با هدف افزایش همکاری ها با چین امضا شده است که در این سفر عملیاتی کردن آن توافق نامه هم پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد همچنین در این سفر همکاری های دو کشور در حوزه های مقابله، درمان،  کاهش آسیب و پیشگیری در حوزه دیپلماسی منطقه ای و بین المللی همکاری ها با چین را تقویت می کنیم.

اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در راس هیاتی بلند پایه به دعوت وزیر امنیت عمومی چین و با هدف دیداری سه روزه از چین وارد پکن شد.

دیدار با وزیر امنیت عمومی، رییس کمیسیون ملی مبارزه با مواد مخدر و رییس گمرک چین و بازدید از امکانات مبارزه با مواد مخدر این کشور از جمله مرکز فنی و اطلاعات ملی مبارزه با مواد مخدر، مرکز آموزشی مبارزه با مواد مخدر، گمرک، مرکز تربیت سگ های مواد یاب و مرکز بازتوانی معتادان چین از جمله برنامه های سفر مومنی به چین است.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …