سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳

تهدید جدی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد گناوه اعتیاد است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه گفت: یکی از آسیب‌های جدی که خانواده‌های تحت پوشش را تهدید می‌کند، اعتیاد و مصرف به مواد مخدر است.

مراد شمس الدینی در همایش پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر ویژه مددجویان به مناسبت دهه فجر افزود: طبق بررسی‌های انجام شده در بین بیش از ۲۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان مشخص شد که به دلیل گرایش به موادمخدر دچار مشکل شده‌اند.

وی گفت: همچنین موضوع اعتیاد در بیش از ۷۰ درصد طلاق‌ها، متارکه و  زندانی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد گناوه دخیل و تهدیدی جدی است که باید برای آگاه بخشی و اطلاع رسانی به مددجویان با برگزاری چنین همایش و کارگاه‌های آموزشی بتوانیم با این معضل شوم مبارزه کنیم.

وی  اظهارداشت: با وجود اقدام‌های انجام شده در مبارزه با موادمخدر و مصرف آن و تقدیم شهدا و جانبازانی که در این مسیر جان خود را از دست دادند، تاکنون موفق به ریشه کن کردن کامل آن نشده‌ایم.

رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) گناوه گفت: مهم‌ترین راه برای ریشه‌کنی موادمخدر، آموزش و بالابردن آگاهی خانواده‌ها از این معضل شوم است.

وی ادامه داد: در سال جاری هشت کارگاه به منظور پیشگیری از موادمخدر با همکاری کارشناسان نیروی انتظامی، بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان ویژه خانواده‌های تحت پوشش برگزار شده‌است.

شمس الدینی گفت: بررسی  آسیب‌های خانواده‌های تحت پوشش این نهاد از تهدیدها و معضلات جامعه در دستور کار است که با برنامه‌ریزی های تدوین شده در طول سال کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های فردی و گروهی انجام می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه افزود: این نهاد در  سرفصل های مختلف به مددجویان خدمات ارایه می‌دهد که بخش فرهنگی و آموزشی از مهم‌ترین آنها است.

وی گفت: در زمان حاضر ۶۵۰ دانش‌آموز و  ۱۱۰ دانشجو مددجو تحت پوشش این نهاد قرار دارند و به آنان ارایه خدمت در زمینه تحصیل می‌شود.

شمس الدینی افزود: یک خوابگاه دانش‌آموزی شبانه روزی با ظرفیت ۶۵ دانش‌آموز از سراسر استان بوشهر در شهرستان مستقر و درحال تحصیل هستند.

وی برپایی اردوهای سیاحتی و زیارتی را از دیگر خدمات ارایه شده به خانواده‌های تحت پوشش عنوان کرد و یادآورشد: بیش از ۳۲۰۰ خانوار با جمعیت هشت هزار نفر تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

در این همایش یکی از استادان دانشگاه در زمینه راه‌های کلیدی و کاربردی در پیشگیری و مبارزه با موادمخدر مطالبی بیان کرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …