سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳

مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در گلستان افزایش یابد

حجت الاسلام سید حسینی با بیان اینکه تنها یک مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان گلستان وجود دارد، گفت: نیاز است که مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان افزایش یابد.

حجت الاسلام «سیدرضا سید حسینی» در بازدید از مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد استان گلستان اظهار کرد: اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی است که بر سایر جرائم تاثیرگذار است.

دادستان مرکز استان گلستان ادامه داد: در قانون تشدید مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد به عنوان یک بیماری دیده شده که ابتدا باید در مراکز ترک اعتیاد در یک بازده زمانی سه ماه درمان شوند و به این منظور مراکز ماده ۱۶ و مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام سیدحسینی خاطرنشان کرد: مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد برای بخش های خصوصی است و این مراکز زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان گلستان یک مورد وجود دارد که ظرفیت آن ۱۰۰ نفر در نظر گرفته شده و نیاز است که این مرکز در سطح استان افزایش یابد.

دادستان مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: معتادان متجاهر برای اینکه اعتیاد آنها از بین برود و این افراد بتوانند به جامعه برگردند در یک دوره سه تا ۶ ماهه با نظر قاضی در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می شوند.

حجت الاسلام سید حسینی  گفت: به خاطر کمبود مرکز ماده ۱۶ درخواست داشتیم که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تعداد این مراکز را در استان گلستان افزایش دهد.

وی با بیان اینکه نگهداری معتادان که منجر به ترک اعتیاد شود بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد، افزود: در بازدید که از مرکز ماده ۱۶ گرگان داشتیم شاهد آن بودیم که نسبت به گذشته شرایط نگهداری و تهیه مواد غذایی بهتر شده است.

دادستان مرکز استان گلستان تاکید کرد: مرکز ماده ۱۶ برای بانوان در استان گلستان وجود ندارد و در برخی از کمپ ها و مراکز ماده ۱۵ بانوانی که دچار اعتیاد شدند نگهداری می شوند و هزینه آن را ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی تقبل می کند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …