دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری همایش یاریگران زندگی در بندرعباس

همایش یاریگران زندگی با هدف فرهنگ سازی پیشگیری از مصرف و قاچاق مواد مخدر در بندرعباس برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این همایش گفت: اعتیاد به مواد مخدر پدیده شومی است که می‌تواند جامعه را به نابودی بکشاند و دشمنان متوجه این موضوع شده اند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: اعتیاد ناهنجاری‌های اجتماعی بدنبال دارد که برای شناخت این پدیده چندوجهی باید از زوایای مختلف آن را بررسی کرد.
وی گفت: در مبارزه با مواد مخدر باید به مسئله پیشگیری و درمان توجه داشت و به نقش مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز نگاه ویژه داشت.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: استان هرمزگان در ماه‌های سرد سال با توجه به داشتن آب و هوای مناسب، محل مهاجرت معتادان استان‌های دیگر می‌شود که این پدیده تبعات اجتماعی برای استان دارد و باید برای حل این معضل برنامه ریزی کرد.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این همایش گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است که مواد مخدر کشف شده ۱۷ درصد بیشتر از پارسال است.
سردار اسکندر مومنی با اشاره به اینکه ۹ درصد کشفیات کشور به استان هرمزگان اختصاص دارد گفت:: ۷۵ درصد کشفیات با کار‌های اطلاعاتی کشف شده است.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: با تلاش دستگاه‌های انتظامی و وزارت اطلاعات از ابتدای امسال تاکنون دو باند بزرگ بین المللی قاچاقچیان در کشور متلاشی شده است.
وی با اشاره به اینکه مرز‌های خشکی و شرقی کشور بسته شده است افزود: قاچاقچیان به سمت دریا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس کشیده شده اند.
سردار مومنی افزود: درصد مشارکت مردم هرمزگان در عملیات پیشگیرانه مواد مخدر بیشتر از میانگین کشوری است که این از نقاط قوت استان هرمزگان است.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در این همایش گفت: خرید و فروش و مصرف مواد مخدر از گناهان کبیره است که باید برای مبارزه با آن تلاش کرد.
سید عبدالباعث قتالی افزود: نیروی انتظامی باید مبارزه با قاچاق مواد مخدر را از دیگر قاچاق‌ها تفکیک و با این پدیده شوم بطور ویژه مبارزه کند.
مسعود ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این همایش گفت: مصرف مواد مخدر در استان هرمزگان کمتر از میانگین کشوری است، اما تلاش‌ها برای مقابله با موادمخدر باید افزایش یابد.
این همایش با حضور دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر و شماری از مردم در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …