شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مواد مخدر ابزار کشورهای حامی تروریسم در سوریه است

سفیر سوریه در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در وین اتریش روز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که برخی کشورهای حامی تروریسم در سوریه با در اختیار قرار دادن مواد مخدر به تروریست ها از آن به عنوان ابزاری برای ارتکاب جنایت علیه ملت سوریه بهره می برند.

 «بسام صباغ» سفیر سوریه در نمایندگی سازمان ملل در اتریش در جلسه کمیته مبارزه با مواد مخدر این سازمان در سخنانی تاکید کرد که دمشق از تمام توان خود برای مبارزه با قاچاق و توزیع مواد مخدر بهره می برد و قوانین خود در این زمینه را نیز به روز رسانی کرده است.

نماینده سوریه همچنین به تاثیر حضور گروه های تروریستی در این کشور و به تبع آن افزایش قاچاق مواد مخدر هم اشاره کرد و گفت: سوریه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر قرار دارد و این مشکل در سال های اخیر با توجه به حضور گروه های تروریستی به خصوص در مرزها، سوریه را به محل مناسبی برای قاچاق مواد مخدر تبدیل کرده و از این محل درآمد سرشاری برای تامین مالی گروه های تروریستی حاصل شده است.

صباغ همچنین با پرداختن به نقش کشورهای حامی تروریسم در سوریه به گسترش مواد مخدر، خاطرنشان کرد که این کشورها مواد مخدر را به طور گسترده در اختیار گروه های مختلف مردم از جمله جوانان قرار می دهند و از سوی دیگر از این مواد به عنوان ابزاری برای به اوج رساندن توحش گروه های تروریستی برای تشویق آنان به ارتکاب جنایات فجیع بهره می برند.

در سال های اخیر و همزمان با گسترش تروریسم در سوریه و تسلط گروه های تروریستی از جمله داعش در این کشور، شیوع مواد مخدر در سوریه نیز افزایش یافت.

از ابتدای عملیات های نظامی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق مشخص شد که این ماده در میان این عناصر مسلح به طور گسترده رواج دارد. آنها به منظور برطرف کردن ترس، افزایش توان جسمی خود و ارتکاب جنایت از این قرص های مخدر استفاده می کردند.

قرص های آمفِتامین، کاپتاگُن و دیگر انواع آن بیشترین مصرف را در میان گروه های تروریستی داشته است.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …