شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتیاد زنان در حال افزایش است

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: سن اعتیاد پایین آمده و نوع اعتیاد از مردان به سمت زنان در حال افزایش است.

کرم یاری در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد  افزود: با توجه به نقش موثر زنان در خانواده و تربیت فرزندان باید برنامه ریزی های اجرایی و راهگشا برای حل معضل اعتیاد در بانوان تدوین شود.

وی با تاکید بر نقش دستگاههای فرهنگی در این زمینه ادامه داد: همیشه پیشگیری مقدم بر درمان بوده چرا که هزینه‌های کمتر  و بازدهی بیشتری داشته است.

وی با اشاره به دسترسی افراد به مواد مخدر کمتر از ۱۰ دقیقه اظهار داشت: افراد جوان و مولدی که می توانستند یک عنصر مفید در جامعه باشند به دلیل عدم پیشگیری و آگاهی های لازم دچار اعتیاد و وابسته شده اند.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: باید خطرات این معضل را با برنامه ریزی های هدفمند به خانواده‌ها و کودکان گوشزد کنیم که در این میان آموزش و پرورش در آگاهی بخشی دانش‌آموزان و افزایش قدرت نه گفتن نقش کلیدی دارد.

یاری افزود: اهمیت پیشگیری از ابتلا به این معضل اجتماعی به گونه‌ای است که باید تلاش و تمهیدات جدی تری بکار گرفت و کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را با ۲۲ عضو و حضور دستگاههایی همچون دانشگاههای دولتی، استانداری، فرمانداری، بهزیستی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، شهرداری  فعال تر کرد.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …