دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سن اعتیاد در دنیا کاهش یافته است

سعید صفاتیان اظهار داشت: متاسفانه مدیران مختلف به دنبال برنامه های کوتاه مدت و مقطعی هستند و این دست از برنامه ها نمی توانند موثر و عملیاتی باشند.

برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی گرایش جوانان به ناهنجاری های اجتماعی به ویژه اعتیاد، در ارتباط تلفنی با سعید صفاتیان (تحلیلگر اجتماعی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه سعید صفاتیان در مصاحبه تلفنی با شبکه رادیویی گفت و گو با اشاره به تغییر الگوی مصرف اعتیاد در جوانان، گفت: با توجه به تغییر الگوی مصرف اعتیاد در چند سال گذشته و افزایش مشکلات اقتصادی جوانان و دسترسی راحت و ارزان به مواد مخدر جوانان کشور از نظر اعتیاد در وضعیت و تراز مطلوبی قرار ندارند.

وی با اشاره به این که حوزه اعتیاد به همگرایی بیشتر دستگاه های مختلف نیاز دارد، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ سازمان و وزارتخانه در حوزه پیشگیری و درمان و برخورد با اعتیاد در کشور فعالیت می کنند.

این تحلیلگر اجتماعی با بیان این که بودجه های حوزه اعتیاد باید افزایش پیدا کنند، اظهار داشت: در شرایط امروزی لازم است تا نگرش مدیران مرتبط به حوزه های مختلف اعتیاد در کشور تغییر پیدا کند.

وی اضافه کرد: خیلی از مدیران رده بالا در کشور به برنامه های پیشگیرانه اعتیاد توجه نمی کنند.

سعید صفاتیان ادامه داد: نتیجه برنامه های پیشگیرانه در حوزه اعتیاد سال ها بعد از اقدام به بار می نشیند، با این تعریف بعضی از مدیران گمان می کنند که اجرای برنامه های پیشگیرانه در کارنامه مدیریتی آن ها ثبت نمی شود و نتایج برای مدیر بعدی به جا می ماند.

وی افزود: متاسفانه مدیران مختلف به دنبال برنامه های کوتاه مدت و مقطعی هستند و این دست از برنامه ها نمی توانند موثر و عملیاتی باشند.

این تحلیلگر اجتماعی در ارتباط تلفنی با شبکه رادیویی گفت و گو با اشاره به این که در حوزه پیشگیری از اعتیاد همه کشورهای دنیا درگیر چالش هستند، اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته آمار اعتیاد در هیچ یک از کشورهای جهان کاهش پیدا نکرده است.

وی با بیان این که سن اعتیاد در دنیا کاهش یافته است، تصریح کرد: ایران باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر بتواند در سازمان ملل کرسی داشته باشد و اتاق های فکر در این باره راه اندازی کند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …