دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کوتاهی در مبارزه با مواد مخدر آسیب های جامعه را افزایش می دهد

دادستان قزوین گفت: بی توجهی به مبارزه همه جانبه با اعتیاد موجب افزایش آسیب های اجتماعی و تحمیل هز ینه های سنگین به جامعه می شود.

محمد قاسمی در جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: نباید موضوع اعتیاد را در گیر و دار آمارها به سمتی هدایت کنیم که از حساسیت آن کاسته شده و مبارزه با آن کم رنگ شود.

وی بیان کرد: کشفیات قابل توجه مواد مخدر توسط نیروی انتظامی نشان می‌دهد پدیده اعتیاد همچنان به سرعت در حال گسترش است و اگر غفلت کنیم باید هزینه‌های سنگینی را متحمل شویم.

دادستان قزوین افزود: در مسیر مبارزه با اعتیاد باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند و اگر قرار باشد در این جلسات مصوباتی داشته باشیم اما کارها پیش نرود ادامه تشکیل جلسات بی فایده است.

وی اظهار داشت: امروز نمی‌توانیم فرصت‌ها را از دست بدهیم زیرا گاهی غفلت‌ها زیان‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند و دیگر نمی‌توانیم مسائل را جوابگو باشیم.

قاسمی اضافه کرد: اگر اعتیاد در جامعه بالا برود شاهد افزایش پرونده‌های قضائی و ده‌ها آُسیب دیگر خواهیم بود لذا منطقی نیست توپ را در زمین یکدیگر بیندازیم و از همکاری خودداری کنیم.

ایجاد مرکز نگهداری معتادان ضروری است

وی اظهار داشت: سالهاست موضوع اجرای ماده ۱۶ و ایجاد کمپ ویژه معتادان متجاهر در استان مطرح شده اما هنوز نتوانسته‌ایم مکان مناسبی را شناسایی و برای ساخت اقدام کنیم که این بی توجهی و طولانی شدن کارها منطقی نیست.

دادستان قزوین یادآور شد: بهتر است آمارهای واقعی معتادان متجاهر استان قزوین را به مسئولان کشوری اعلام کنیم تا آنها هم احساس خطر کرده و اعتبارات مورد نیاز راه اندازی این کمپ را تأمین کنند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که توزیع مواد مخدر توسط قاچاقچیان به صورت سازمان یافته شده، هر روز تأخیر ما در مبارزه می‌تواند آسیب‌های زیادی به جامعه وارد کند.

قاسمی گفت: از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم به موضوع اعتیاد با حساسیت خاصی نگاه کنند و هر چه در توان دارند به کار گیرند تا بتوانیم با بسیج امکانات و شناسایی یک مکان مناسب برای درمان و بهبود معتادان متجاهر در استان اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: تسریع در جمع آوری معتادان برای کاهش میزان جرایم، آموزش مهارت بهبود یافتگان، درمان و نظارت جدی بر عملکرد کمپ‌ها، در این شرایط ضروری است.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …