سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳

از سرگیری پذیرش معتادان متجاهرمرکز ماده ۱۶ تبریز

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: پذیرش معتادان متجاهر در مرکز ماده ۱۶ این استان از سر گرفته شد.

رضا استادرحیمی  افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در استان و برای جلوگیری از تجمعات افراد هیچگونه پذیرشی از معتادان متجاهر در مرکز ماده ۱۶ انجام نشد اما طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت و درمان این کار از سر گرفته شد.
وی گفت: با هدف رعایت همه جوانب بهداشتی و برای پیشگیری از ابتلای معتادان ساکن در مرکز ماده ۱۶ پس از آگاهی از وجود ویروس کرونا در استان از خروج آن ها به بیرون جلوگیری شد و در این مدت در قرنطینه به سر بردند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: افراد پذیرش شده جدید حدود ۱۴ روز به صورت قرنطینه نگهداری می شوند و اگر در این مدت علایمی از بیماری کرونا در آن ها مشاهده شد به بیمارستان معرفی می شوند.
استاد رحیمی ادامه داد: در صورتی که افراد پذیرش شده هیچ گونه علایمی مبنی بر وجود کرنا نداشته باشند وارد مرکز ماده ۱۶ می شوند.
وی با بیان اینکه به علت نبود ارتباط افراد حاضر در مرکز ماده ۱۶ و قرنطینه آن ها، با شیوع ویروس کرونا هیچ موردی از ابتلای افراد در این مراکز وجود ندارد یادآوری کرد: سالیانه ۲۰ هزار نفر معتاد متجاهر به صورت سرپایی، میان مدت و بلند مدت در مرکز ماده ۱۶ پذیرش می شوند.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …