سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳

جمع آوری و قرنطینه معتادان متجاهر در مشهد

جمع آوری معتادان متجاهر که به دلیل شیوع بیماری کرونا به طور موقت متوقف شده بود از امروز با اجرای دستورالعمل و تمهیدات بهداشتی مرتبط آغاز شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی گفت: به دنبال ابلاغ طرح جمع آوری معتادان از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر و دستور استاندار خراسان رضوی اجرای این طرح پس از وقفه ۲ماهه از سرگرفته شد و در مرحله اول ۶۰۰معتاد متجاهر توسط نیروی انتظامی از پاتوق‌ها و مناطق آلوده حاشیه شهر مشهد جمع آوری و به مرکز قرنطینه منتقل شدند.

صالحی ادامه داد: با کمک شهرداری مشهد و برخی دستگاه‌های اجرایی سه مرکز قرنطینه اولیه، با در نظر گرفتن پروتکل ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت، برای پذیرش ۵۰۰مرد و ۱۰۰زن معتاد در هرمرحله آماده سازی شده است

وی گفت: در این مراکز معتادان ۱۴روز قرنطینه می‌شوند و بعد از این مدت افرادی که نتیجه تست کرونای آنها منفی باشد به مراکز اقامتی ماده ۱۶ ارجاع داده می‌شوند.

صالحی افزود:بعد از ترخیص افراد پذیرش شده، این مراکز ضدعفونی و گندزدایی شده و دوباره پذیرش انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود دستکم سه یا چهار مرحله طرح جمع آوری معتادان متجاهر ادامه یابد.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …