دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فعالیت جدی تر سمن‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: در استان ۶۴ سازمان مردم نهاد مرتبط با موضوع مواد مخدر داریم که آنان باید در عرصه پیشگیری، درمان و معتادان بهبود یافته فعالیت جدی داشته باشند.

 ولی الله حیاتی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی افزود: استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای مقوله مبارزه با مواد مخدر ظرفیتی ویژه است و گامی بلند به سوی اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر می‌باشد.

حیاتی ادامه داد:در سال ۹۸ حدود ۲۲ هزار معتاد بهبود یافته داشتیم که تلاش همه دستگاه‌های اجرایی، ادارات و سمن‌ها این است اجازه ندهیم مجددا معتادان بهبود یافته بار دیگر به چرخه اعتیاد برگردند بلکه باید برنامه ریزی شود تا آنان به مسیر زندگی اشتغال و بازگشت به جامعه هدایت شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی افزود: برای حل مشکلات و بهبود فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد نیز با حضور مسئولان متولی امر و سمن‌ها نشست هم اندیشی برگزار شود.

او عنوان کرد: با الویت بندی و با بهره مندی درست از اعتبارات اندک موجود می‌توانیم نقاط آلوده اولویت دار را ساماندهی کنیم.

حیاتی گفت: در استان ۴۰۰ نفر معتاد متجاهر داریم که از روز ۵ شنبه جمع آوری آنان بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و سازمان بهزیستی استان به عنوان متولی امر باید امکانات مورد نیاز نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی را فراهم کند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: باید از عرضه مواد مخدر جلوگیری شود که تحقق این هدف تنها با قوه قهریه امکان پذیر نیست و باید با اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها و حضور کارشناسان مجرب در صدا و سیمای استان رویکرد مردم برای استفاده از مواد مخدر کاهش یابد.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …