یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

همکاری دوجانبه برای مقابله با تروریسم و موادمخدر

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان با آقای قالیباف در گفتگویی تلفنی بر همکاری ایران و افغانستان برای مقابله با تروریسم و مواد مخدر تاکید شد.

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان ظهر امروز دوشنبه (۱۲خرداد ماه) در گفتگوی تلفنی با آقای قالیباف، انتخاب وی را به ریاست مجلس شورای اسلامی تبریک گفت و تداوم و گسترش مناسبات دوستانه مجلس افغانستان با مجلس شورای اسلامی ایران را خواستار شد.

در این گفتگو آقای قالیباف با تاکید بر ظرفیت پارلمان‌های دو کشور گفت: تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه ایران و افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و امیدواریم سطح تعاملات بین دو کشور افزایش یابد و شاهد گسترش روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه توسعه ارتباطات پارلمانی باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین بر تقویت امنیت مرز‌های دو کشور تاکید کرد و افزود: با همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان می‌توان برای مبارزه با تهدیدات از جمله تروریسم، مواد مخدر و دخالت کشور‌های ثالث در بی‌ثبات سازی منطقه اقدامات مهمی انجام داد.

آقای قالیباف همچنین حمله اخیر تروریستی در این کشور را که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان افغانستان شد، به مجلس، دولت و مردم افغانستان تسلیت گفت.

آقای میر رحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان نیز در این گفتگو با تبریک انتخاب آقای قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان افغانستان برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فی‌مابین در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه پارلمانی تاکید کرد.

رئیس مجلس افغانستان با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور گفت: مجلس نمایندگان افغانستان از تداوم و گسترش مناسبات دوستانه خود با مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …