دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس کردستان اجرا شد

کارشناس مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: طرح یاریگران زندگی تاکنون در ۲۰ درصد مدارس استان اجرا شده و ۲۷۰ میلیون تومان نیز برای اجرای آن به آموزش و پرورش پرداخت کردیم.

فرزاد زارعی روز چهارشنبه اظهار داشت: در صورت کمک ادارات می‌توانستیم این طرح را در ۶۰ درصد مدارس استان اجرایی کنیم اما همکاری لازم در زمینه پرداخت هزینه صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه این طرح سال گذشته از جانب ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح و آغاز شد، افزود: بهمن پارسال مصوب شد که هر کدام از ادارات کردستان در راستای اجرای این طرح پنج مدرسه را زیرپوشش قرار دهند و هزینه اجرای طرح را بپردازند اما این امر محقق نشد.

کارشناس مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان یادآور شد: قرار است سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری کردستان در ۱۰۰ مدرسه و شهرداری سنندج نیز هزینه اجرای این طرح را در ۲۰ مدرسه پرداخت کنند.

زارعی با بیان اینکه محوریت اجرای طرح یاریگران زندگی آموزش و پرورش است، اضافه کرد: این طرح با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد و مواد مخدر در مدارس سه مقطع ابتدایی (پایه پنجم و ششم)، متوسطه اول و متوسطه دوم استان برای دانش آموزان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس منسجم‌تر انجام می‌شود، گفت: امکان برگزاری طرح یاریگران زندگی در دانشگاه‌ها، محیط‌های کارمندی و کارگری نیز وجود دارد.

استان کردستان بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت داشته و ۲.۸ درصد آن به انواع مواد مخدر اعتیاد دارند که این رقم در میانگین کشوری پنج درصد است.

همچنین ببینید

کپتاگون؛ عامل رویکرد تهاجمی اردن در قبال سوریه

۶ مه ۲۰۲۳ ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان …