دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم همکاری ادارات دهلران در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر

فرماندار شهرستان دهلران گفت: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در دستور کار همه دستگاه های مرتبط قرار بگیرد چرا که ترک اعتیاد تنها ۲۰ درصد می تواند کارساز باشد.

مجید عسگری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرشهرستان دهلران اظهار کرد: نقش خانواده‌ها در راستای پیشگیری ازاعتیاد این بلای خانمانسوز در جامعه نقشی مؤثر و تأثیر گذار است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: هدف دشمنان از ترویج مواد مخدر از بین بردن سرمایه‌های انسانی است و همه باید با احساس مسئولیت بیشتری عمل کنیم تا شاهد کاهش تلفات و بلایای ناشی از مواد مخدر در جامعه باشیم.

فرماندار دهلران تصریح کرد: کشور ما در همجواری یکی از بزرگترین تولید کننده مواد مخدر یعنی افغانستان است این در حالی است که از زمان استقرار آمریکا وکشور های اروپایی در افغانستان چندین برابر شده است.

وی به تجارت پرسود مواد مخدر اشاره کرد و گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا تنها شعار مبارزه با مواد مخدر را می‌دهند وبه تجارت پر سود خود را دنبال می‌کنند این درحالی کشور ما یکی از کشورهای بسیار قوی در بحث مبارزه با مواد مخدر است و آمار ۱۲ هزار شهید و جانبازدر بحث مباره با مواد مخدر خود گواه بر این مدعا است.

فرماندار دهلران تاکید کرد: همه دستگاه‌های متولی باید با جدیت موضوع پیشگیری و اقدامات فرهنگی برای مبارزه با مواد مخدر و آثار مخرب آن در جامعه را مد نظر داشته باشند.

وی گفت: امروزه مواد مخدر از سنتی به صنعتی تبدیل شده به طوری که در یک آشپزخانه کوچک می‌شود مواد مصرفی یک کشور را تأمین کرد.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …